یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

رســول خــدا (ص) : مــــردم در خــواب انـد وقتــى کـه می میــرنــد, بیـــدار مـیشــونــد
یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

رســول خــدا (ص) : مــــردم در خــواب انـد وقتــى کـه می میــرنــد, بیـــدار مـیشــونــد

متن سوال از رییس جمهور

1-چرا قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و کلانشهرها و حمل و نقل عمومی سایر شهرها علیرغم نیاز مبرم این شهرها به روانسازی ترافیک خصوصا با آغاز هدفمندی یارانه‌ها، حامل‌های انرژی، ابلاغ و اجرا نشد.

2-طبق آمار اعلام شده از سوی برخی مسئولین اقتصادی نرخ رشد اقتصادی کشور در سال 89 حدود 4.5 درصد بوده و اگر نرخ اعلام شده از سوی صندوق بین‌المللی پول را بپذیریم، به حدود 3 درصد بوده است در حالی که طبق برنامه باید حداقل 8 درصد باشد؛ آیا این امر حاکی از ضعف مدیریت اقتصادی کشور نیست؛ همچنین با این نرخ رشد آیا ممکن است یک میلیون و 600 هزار شغل در کشور ایجاد شده باشد.

3- در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها سهم بخش تولید صنعتی و کشاورزی تاکنون به درستی پرداخت نشده و باعث گران تمام شدن هزینه تولید کالا و محصول و آسیب دیدن بنگاه‌های اقتصادی شده است؛ چرا دولت مقید به اجرای قانون مجلس نیست.

4-مقاومت 11 روزه جنابعالی در مقابل حکم حکومتی رهبر انقلاب مبنی بر ابقای حجت‌آلاسلام مصلحی وزیر محترم اطلاعات چه توجیهی دارد.

5- این سخن جنابعالی که مجلس در راس امور نیست، چه هدفی را دنبال می‌کند.

6- وزیر ورزش و جوانان پس از 5 ماه از ابلاغ قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان با نامه‌ای غیرمعمول به مجلس معرفی شد. آیا این امر نوعی تلاش برای گریز از اجرای قانون نیست.

7- مبلغ هزار و 500 میلیارد تومان بودجه ارتقای شاخص‌های فرهنگی کشور در قانون بودجه سال 1389 چگونه هزینه شده است.

8- چه ضرورتی وجود داشت آقای منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه در زمان ماموریت خود به سنگال عزل شود، به طوری که علاوه بر تحقیر شخصیت ایشان نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان آسیب ببیند.

9- چرا جنابعالی با علم به اینکه انتقاد از برخی مجریان قانون عفاف و حجاب در رسانه ملی موجب کاهش اقتدار نظام در این حوزه و بدتر شدن وضع پوشش اسلامی در جامعه خواهد شد در برنامه زنده تلویزیونی ضمن متهم کردن برخی مجریان این قانون برخلاف اجماع فقها بر وظیفه دولت اسلامی در آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که نیازمند اعمال قانون است، با اعلام این مطلب که راه حل این مسئله منحصر به کار فرهنگی است. از دولت سلب مسئولیت نمودیم و پس از مخالفت گسترده مراجع تقلید، ائمه جمعه، علمای بلاد و نمایندگان مجلس با سخنان شما در مصاحبه زنده تلویزیونی بعدی اعلام کردید که سخن من همان است که گفتم؛ این رفتار شما چگونه توجیه می‌شود.

10- چرا نظریه ترویج مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام را که توسط رئیس دفتر شما بیان شد علیرغم ضدیت با مبانی انقلاب اسلامی و مخالفت قاطبه مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ و دلسوزان نظام تائید و بر آن تاکید نموده و باعث تنزل جایگاه انقلاب اسلامی و زنده شدن تعصبات قومی در میان مسلمانان و سوءاستفاده مخالفان وحدت اسلامی گردیدیم. اصولا چرا ازگروه موسوم به جریان انحرافی علیرغم هشدار و اعلام خطر علمای بزرگ اعلام برائت نمی‌کنید. بلکه از این افراد دفاع می‌نمایید.

منبع: اقتصاد سیاسی ایران

شهدای کوهدشت - با وضو نگاه کنید

امام شهدا:

1-ما باید این توجه را هیچوقت از خود بیرون نکنیم، از مغز خود بیرون نکنیم که ما بندگان خدا هستیم و در راه او و در سبیل او حرکت می کنیم و پیشروی می کنیم. اگر شهادت نصیب شد، سعادت است و اگر پیروزی نصیب شد سعادت است.

2- ما از هیچ چیز نمی ترسیم وقتی که با خدا باشیم. برای اینکه اگر کشته بشیویم و با خدا باشیم سعادتمندیم و اگر بکشیم هم سعادتمندیم.

3-از خدا بخواهید که شما را توفیق بدهد، توفیق شهادت بدهد، توفیق عزت بدهد. شهادت عزت شماست.

4- ملت ما شهادت را فوز عظیم می داند.

5-ماشهادت رایک فوزعظیم می دانیم و ملت ماهم شهادت رابه جان و دل قبول می کند.

پیکر مطهر شهید مجتبی سلطانی

                                                                     بقیه عکسها در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

روانشناسی جوانمردان

روان شناسان، جوانمردی را مجموعه ای از دو فضیلت انسانیت (شفقت) و اعتدال دانسته اند. فضیلت انسانیت که به معنای توجه به دیگران و دوستانه رفتار کردن با آنان است، خود از سه ویژگی عشق، مهربانی و هوش عاطفی و فضیلت اعتدال یا میانه روی که مانع افراط و تفریط در امور می شود و از این طریق، ما را در برابر تنفر، تکبر، پیامدهای نامطلوب، خوشی های ناپایدار و بی ثباتی های هیجانی محافظت می کند نیز از چهار ویژگی عفو و گذشت. فروتنی، آینده نگری و کنترل خود تشکیل شده است که در ذیل به تفصیلبه آنها اشاره می شود.

عشق

افرادی که به دیگران عشق می ورزند برای روابط صمیمانه ارزش زیادی قائلند و می کوشند چنین روابطی را ایجاد و حفظ کنند ما ممکنا ست به کسانی که به آنها وابسته ایم. به کسانی که به ما وابسته اند یا به کسانی که از نظر عاطی و احساسی برایمان جذابند. احساس عشق و علاقه کنیم. این ویژگی سبب می شود که فرد به دیگران اعتماد کند و در تصمیم گیری هایش دیگران را بر خود مقدم دارد



مهربانی

روان شناسان، مهربانی را مجموعه ای از احساسات مرتبط با نوع دوستی، همیاری، سخاوت و تمایل کلی برای کمک به دیگران می دانند. افراد مهربان معتقدند که دیگران نیز به اندازه آنها اهمیت دارند. همچنین، از نظر آنها دادن باارزش تر از گرفتن است. نتایج پژوهش ها نشان داده اهست که اعمال خیرخواهانه و کمک به دیگران سبب افزایش بهزیستی روانی و جسمانی افراد می شود.

هوش عاطفی

افرادی که از هوش عاطفی بهره برده اند. به احساسات و نیات خود و دیگران آگاهی دارند. همین امر به آنها کمک می کند در موقعیت های گوناگون به بهترین نحو ممکن واکنش نشان دهند و در مواقع لزوم، با دیگران همدردی کنند. اصولا افراد دارای هوش عاطفی به دلیل توانایی قراردادن خود در جای دیگران، راحت تر دیگران را می بخشند و به آنها اعتماد می کنند. به دلیل داشتن این ویژگی ها دیگران نیز خواهان دوستی با این افراد هستند.

عفو و گذشت

نتایج مطالعات دکتر انرایت و همکارانش درباره بخشش در دانشگاه ویسکانسین نشان داده است که درمان عفونت های جسمانی با پنی سیلین و دیگر داروها اهمیت د ارد. این پژوهشگر بخشش را فرآیندی چند مرحله ای می داند که عبور از همه آنها مستلزم یادگیری مهارت ها و صرف زمان کافی است. این مراحل عبارتند از:

1- مرحله کشف: در این مرحله، فرد قربانی از درد عاطفی که در نتیجه رنجش به وجود می آید آگاه می شود و در خود نیاز به تلافی و غیرعادلانه بودن رنجش را احساس می کند. بنابراین، ممکن است احساساتی مانند خشم یا حتی تنفر را تجربه کند. به دلیل تجربه این احساسات منفی و همچنین، آگاهی کامل از ظلمی که بر فرد قربانی رفته است. وی درد زیادی تحمل می کند و دچار آشفتگی روانی می شود. مهم ترین مسئله در این مرحله اختصاص دادن میزان انرژی مناسب برای غلبه بر درد و حفظ عملکرد مطلوب در حیطه های ارتباطی، شغلی و تحصیلی است. همچنین، در این مرحله، شخص تصمیم به تلافی جویی و انتقام گرفتن از فرد متخاصم می گیرد.

2-مرحله تصمیم گیری: در این مرحله، فرد قربانی به این نتیجه می رسد که فرد خاطی تنها سبب رنج بیشتر وی می شود و به این بینش دست می یابد که برای تسیهل فرایند التیام لازم است بعضی نگرش های خود را تغییر دهد. همچنین ممکن است وی گاهی به بخشودن شخص خاطی فکر کند. نکته مهم در این مرحله غلبه بر احساسات، افکار و اعمالی است که حول انتقام گرفتن وجود دارد



3- مرحله عملی: در این مرحله، فرد آسیب دیده به صورت عمل یبخشودن فرد خاطی را آغاز می کند. قربانی به بررسی زوایای زندگی فرد خاطی می پردازد و سعی می کند خودش را جای وی بگذارد. ممکن است به این نتیجه برسد که شرایط نابهنجار دوران کودکی فرد متخاصم، وضعیت اقتصادی نامطلوب او یا فقر فرهنگی اش باعث چنین رویدادی شده است. همچنین، احتمال دارد که اگر خود او نیز در چنین موقعیتی قرار می گرفت، قادر به کنترل رفتار و کردارش نبود. این افکار سبب ایجاد حس دلسوزی نسبت به فرد خاطی می شود و از سر گرفتن دوباره روابط را ممکن می سازد.

4-مرحله نتیجه: در این مرحله فرد بخشایشگر درمی یابد که بر اثر بخشش فرد خاطی از افکار و احساسات منفی رها شده است. همچنین، وی به این نتیجه می رسد که این مسئله باعث رشد فردی وی و افزایش آگاهی او درباره خودش و دیگران شده است.

فروتنی

افراد فروتن بهتر می دانند که به جای صحبت کردن درباره فضائل و کمالات خود، با رفتار و کردارشان دیگران را متوجه قابلیت هایشان سازند. این افراد از خود شناخت صحیحی دارن دو می دانند که قادر نیستند هر کاری را انجام دهند. بنابراین، از کمک های دیگران بهره می جویند. آنها با دیگران صرف نظر از رتبه و مقام اجتماعی برخورد مناسبی دارند.

آینده نگری

این ویژگی به معنای جهت گیری عملی درمورد اهداف آینده است. وجود این خصیصه در فرد سبب می شود که وی در قبال تصمیماتی که اتخاذ می کند محتاط باشد. از ریسک های بی مورد بپرهیزد، همیشه اهداف اصلی خود را به خاطر داشته باشد و بر مبنای آنها تصمیم گیری کند. افراد آینده نگر رفتار تکانشی خود را بررسی و پیامدهای اعمالشان را پیش بینی می کنند. باید در نظر داشته باشیم که این ویژگی مترادف کوته بینی و احتیاط یبش از حد نیست. بلکه به معنای هوشمندی و توانایی برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف مهم زندگی است.

کنترل خود

کنترل خود به فرایند اعمال کنترل بر اعمال خود به منظور دستیابی به اهداف یا عمل بر طبق هنجارهای جامعه اطلاق می شود. این توانایی هم در مورد مقاومت در برابر وسوسه ها (پرهیز از بدگویی و دروغ گفتن) و هم در مورد شروع فعالیت های مطلوب (مانند کمک کردن به دیگران) کاربرد دارد.

 منبع: http://www.dayaan.com/health/ravanshenace

پاسخ به یک کامنت - حتما بخوانید

یکی از عزیزان با نام مستعار وجدان بیدار  کامنت زیر را برای بنده ارسال کرده اند و با توجه به علاقه این حقیر به پاسخگو بودن به این کامنت پاسخ خواهم گفت.

گرچه یقین دارم نویسنده کامنت دانشجو نیست و چون می داند که در کلاسهای درس اقتصاد مسائل روز اقتصادی چون سکه، طلا و ارز مطرح می شود یک سوال الکی را بعنوان انتقاد از کلاسهای درس بنده مطرح کرده است تا دانشجو بودن خود را عنوان نماید.

کامنت دریافتی:

با سلام خدمت آقای میرزاپور با توجه به اظهار نظری که شماجانبدارانه بیان نموده اید، و با شناخت چندین ساله ای که بنده از شما دارم  چند  مورد رابه صورت صادقانه بیان می نمایم:1- شما حتی درمورد رشته تخصصی خودتان یعنی اقتصاد  نمی توانید اظهار نظر درستی  داشته باشید مثلا شما در جلسه ای که در کلاس  درس داشتیم فرمودید که (( دولت با برنامه های که دارد قیمت سکه هیچ وقت بالاتر از 600 هزار تومان نمی رود))  در صورتی هر شخصی که حداقل اطلاعاتی که در مورد اقتصاد ایران داشنه باشد می دانست که سکه تا یک میلیون و حتی بالاتر می رودو سایر اظهار نظرهای که همیشه اشتباه بود2- با شناختی که از شما دارم شما برخلاف عقایدتان همیشه صحبت میکنید شاید به دلیل فشاری که این چند سال به شما وارد شده است باشد.3- یکی از دوستان میگفت برخلاف نظر آقای میرزاپور انتخاب کنید چون همیشه اشتباه انتخاب می کند.  و نهایتا به شما توصیه میکنم با توجه به سن و سالی که از شما گذشته به فکر  آینده جوانان بیکار این شهرستان باشید  نه بخاطر منافع شخصی اظهار نظر کنید 0 امیدوارم که خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند. (( از طرف وجدان بیدار))


پاسخ به کامنت دریافتی:

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت این دوست عزیز که با نام وجدان بیدار برای بنده کامنت گذاشته است بعرض می رسانم که:

1-به لطف و عنایت حق تمام تحلیل های بنده در مورد سکه، ارز، دلار و کالاهای مختلف کاملا درست بوده است. با توجه به حجم نقدینگی و شرایط سیاسی، اقتصادی کشور بهای سکه,طلا و ارز کاملا مشخص و روندی صعودی دارد و هرگز بر این باور نبوده ام که سقف بهای سکه 600 هزار تومان است و اصلا برای بهای سکه حتی برای 2000 تومان و بالاتر هم سقفی قائل نیستم. این نکته را عرض کنم که گاهی تصمیمات پیش بینی نشده اقتصادی، سیاسی مسئولان کشورها بهای آنها را دچار نوسان می کند. بعنوان مثال: پس از جنگ ایران و عراق و مواضع حضرت امام(ره) در مجازات متجاوز و پذیرش ناگهانی قطعنامه 598 که امام راحل آنرا به نوشیدن جام زهر تشبیه کرد و هیج کدام از مردم و کارشناسان سیاسی، اقتصادی این مسئله را پیش بینی نمی کردندٰ، یکباره قیمت همه کالاها بشدت کاهش یافت. همین الان هم ممکن است تغییر در رفتار سیاسی ایران و آمریکا و یا حتی لحن سخن گفتن مسئولان دو کشور نرخ طلا و ارز و کالاهای مختلف را دچار نوسان کند.

البته این نکته را عرض کنم که گاهی هم دولت به روشهای مختلف برای تامین کسربودجه  و  هزینه های خود اقدام به بالابردن بهای سکه و دلار می نماید و عواملش را برای فروش به بازار آزاد می فرستد.

کاش این دوست عزیز در حضور کلیه دانشجویان پیش بینی های بنده را مورد نقد و بررسی قرار می دادند.



2- گفته اید که میرزاپور خوب انتخاب نمی کند. اگر شما به اندازه این حقیر در مورد عملکرد کاندیداها اطلاعات داشتید و حب و بغض های سیاسی، باندی و احتمالاً طایفه ای را کنار می گذاشتید، مانند بنده انتخاب می کردید.   

3-بنده ضمن انتقادات کارشناسانه ای که در حوزه تقنینی و معرفی بعضی از مدیران بسیار ضعیف شهرستان که به آقای شاهرخی قبادی دارم، ایشان را اصلح می دانم. به صداقت ایشان ایمان دارم و تاکنون وعده های خلاف از ایشان ندیده ام. درضمن جناب آقای حاج علی کورانی فرد را در تقنین قوانین برای رفع مشکلات جامعه بسیار موثر می دانم. اما متاسفانه شرایط کاندیداها بصورت دیگری مطرح شده است.

4- مشاوران آقای شاهرخی قبادی در این دوره نمایندگی از بهترین افراد جامعه ما هستند که با نام گروه حکمت گرد هم آمده اند. بنده با اعتماد به وجود این عزیزان به آقای قبادی گرایش پیدا کرده ام و توصیه می کنم اگر شما هم انسان نیک اندیشی هستید که انشاءالله هستید، به حکمت بپیوندید.



5- بدون اغراق حقیر یکی از کسانی می باشم که نگران وضعیت شغلی و ازدواج جوانان کوهدشت هستم و حتی یکی از خواسته هایم از آقای شاهرخی قبادی برای دور دوم نمایندگی ایشان دو بند زیر است.

الف- تلاش برای تصویب قانون ممنوعیت استخدام در تهران و کلان شهرها و تصویب قانون استخدام تحصیلکرده های شهرهای کوچک مانند کوهدشت

ب- تلاش برای تصویب قانون برقراری حقوق تحصیلکرده های بیکار بخصوص تحصیلکرده های بیکار شهرهای کوچک مانند کوهدشت

6- گفته اید که بخاطر منافع شخصی اظهار نظر نکنم!! در کجای همه ادارات در تمام کشور منافع بنده لحاظ شده است؟ در چهار سال عضویت بنده در شورای شهر کدام فامیل و یا فرزندان بنده در شهرداری استخدام شده اند؟

به لطف و عنایت حضرت حق تا قانون و مصوبات قانونی هست نیازی به پارتی بازی و رانت خواری ندارم.

تا خدا بنده نواز است به خلقم چه نیاز  

می کشم ناز یکی تا به همه ناز کنم

بنده معتقدم هر نوع پارتی بازی ضایع کردن حق مردم و حق الناس است که موجب بدبختی در دنیا و آخرت خواهد شد. ما باید از نماینده شهرمان بخواهیم تلاش کند تا آنچه را که بنفع مردم بخصوص جوانان شهرمان است، به قانون تبدیل نماید و این همان چیزی است که مد نظر بنده است و بارها در کلاسهای درس آنرا بیان کرده ام.

7- متاسفانه شهر ما یک شهر سیاست زده است و رفتار سیاسی ماست که ما را دچار عشق و یا نفرت می کند. هرکس هم نظر و هم رای ما باشد او را دوست داریم و به او عشق می ورزیم و هرکس هم نظر و هم رای ما نباشد او را دوست نداریم و به او عشق نمی ورزیم و از او نفرت پیدا می کنیم. قطعا این عزیز که از طریق کامنت از رفتار سیاسی انتخاباتی این حقیر انتقاد کرده است، اگر مرا هم رای و هم نظر خود می یافت از بنده تعریف و تمجید می کرد.  

8-در پایان عاقبت بخیری همه را از درگاه خدای بزرگ مسئلت دارم.

چرا به آقای شاهرخی قبادی رای می دهیم؟

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

محبت ریشه زندگی

همه آدم ها چه کوچک و چه بزرگ دوستدار محبت اند و گریزان از بی مهری، طالب تایید و تشویق اند و دل نگران از تکذیب و تنبیه، دل گرم از دوستی ها هستند و دل غمین از دشمن. همه انسان ها سالم و صالح، دخترها و پسرها، زن ها و مردها، پیرها و جوانها; شیفته صداقتند و ناخرسند از دروغ ها و دغل ها، رهرو حقیقت اند و ناخشنود از فریب ها و پلیدی ها، دل شاد از عدالتند و دلگیر از خودکامگی ها، تبعیض ها، دل آرام از صلح و صفایند و دل تنگ از جنگ و جفا، دوستدار زیبایی هایند و رویگردان از زشتی ها و پلشتی ها. برای رسیدن به این اهداف باید منتظر بود، انتظار امام موعود، امام زمان (عج الله). این انتظار، زیباترین و باشکوه ترین جلوه تحقق صداقت و عدالت در اندیشه و رفتار منتظران است.



این انتظار معنا بخشیدن به نیات خیرخواهانه، اندیشه های عدالت جویانه و رفتارهای صادقانه و متعالی مومنان بلند همت و متقیان خداپرست و پاسخگوی پرسش آخرین انسانهاست. این انتظار، اندیشه و تلاش برای معماری جهانی است پر از عدل و داد، مبرای از جور و فساد، روشن از معنویت و صفا و بیگانه از محنت و تصویرگر نشاط مستضعفان و حزن مستکبران. این انتظار بر همه آزادگان جهان و رهروان هم دل و منتظران هم گام مهدی موعود (عج الله) مبارک است.


آهو و گربه


نظام هستی براساس مهر و محبت پروردگار به انسان پدید آمده است. اگر عشق و محبت نبود; نه طلوعی بود و نه غروبی، نه بهاری بود و شکفتن گل ها و نه نغمه های شورانگیز بلبلان شنیده می شد. نه کوهساری وجود داشت و نه آبشاری، نه امواج غلتان دریاها به چشم می خورد و نه ستارگان در آسمان ها چشمک می زدند. اگر عشق و دلدادگی نبود شوریدگان به دنیا نمی آمدند و اشعار نغز نمی سرودند. اگر سوز و گداز دلدادگان نبود، کوه بیستون شکافته نمی شد و ذوق و هنر هرگز تولد نمی یافت. . . . بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

پدران و دختران

پدرانی خوب برای دخترانی شایسته

آنچه دختران از پدرشان می‌خواهند

عشق پدر

عشق پدر می‌تواند دختری را بسازد یا او را خرد کند.

پدر، قهرمان روزهای کودکی فرزندش است و اغلب، دیواریست که دختر می‌تواند در دوران نوجوانی به او تکیه کند.

به‌طور معمول، پدر به دخترش کمک می‌کند تا به استقبال خطر برود و دنیا را سیاحت کند. پدری که فرصت داشته باشد با دخترش راه برود؛ او را راهنمایی کند؛ دست نوازش بر سرش بکشد؛ به صحبت‌هایش گوش بدهد و به او احساس ‌آرامش دهد، هدیه‌ی گران‌بهای زندگی را به او می‌دهد.



اگر پدری از هیچ تلاشی برای دخترش، فروگذاری نکند و به او مهارت‌های زندگی را بیاموزد، به رشد نفس و ضمیر او کمک می‌کند.

پدر به دخترش کمک می‌کند تا به استقبال خطر برود و دنیا را سیاحت کند.

هدیه‌ی استقلال

بررسی‌ها نشان می‌دهد، دخترانی که پدرانشان به آنان کمک می‌کنند تا به استقلال برسند، در محیط کار، بهتر ظاهر می‌شوند و اعتماد به نفس‌شان افزایش می‌یابد.

علاوه بر اعتماد به‌نفس اجتماعی، دخترانی که مستقل بار می‌آیند و مسئوولیت‌های شخصی بیش‌تری را پذیرا می‌گردند، بهتر می‌توانند در حق فرزندان خود، مادری کنند.

با رعایت نکته‌های زیر، یک پدر می‌تواند نقش اساسی در زندگی دختر خود بازی کند:

1-به عنوان یک پدر تا حد امکان در فعالیت‌های دختر خود در مدرسه درگیر شوید. اگر این کار برای شما ممکن نیست، مطمئن نباشید که همسرتان در این خصوص، تمام رسیدگی‌های لازم را بتواند انجام ‌دهد.

امام محمدباقر(ع):یحفظ الاطفال بصلاح آبائهم:فرزندان،به واسطه صالح بودن پدرانشان (ازانحراف) محفوظ می مانند* .

2-هر هفته‌،زمانی رابرای دیدار با دوستان دخترتان بگذارید. وقتی پدری،دوستان دخترش را از نزدیک بشناسد،به دخترش امکان می‌دهدتابهتر بتواند درباره‌ی مسائلی که بادوستانش دارد،با او صحبت کند.

3-دخترتان را تشویق کنید تا درباره‌ی رابطه‌هایی که با دوستانش دارد، با شما حرف بزند.

4-دخترتان را به فعالیت‌های معنوی و روحانی تشویق کنید. در بسیاری از مجلس‌های معنوی، دختر شما می‌تواند دوستان سالمتری برای خود، پیدا کند.

همه‌ی دختران ما می‌توانند در نقش مقدس مادر، ظاهر شوند. به‌طور حتم، اگر نتوانید نقش مقدس خود رابه دخترتان آموزش دهید،ممکن است به رشد معنوی او،کمک چندانی نکرده باشید .

دختران ما لازم دارند که در سایه‌ی معنویت، رشد کنند و به زنان بالغ و کاملی تبدیل شوند. این حق دختران ماست و آنان شایسته‌ی آن هستند که به این موفقیت دست یابند.

هر هفته‌، زمانی را برای دیدار با دوستان دخترتان بگذارید. وقتی پدری، دوستان دخترش را از نزدیک بشناسد، به دخترش امکان می‌دهد تا بهتر بتواند درباره‌ی مسائلی که با دوستانش دارد، با او صحبت کند.

 

منبع: زشت و زیبا

حسادت دختر اروپایی به دختران ایرانی

واقعا حسادت می‌کنم وقتی می‌بینم در خیابان‌های تهران خانم‌های محجبه بی‌هیچ مشکل و با افتخار رفت و آمد می‌کنند ولی من در کشور خودم چنین آزادی را ندارم.



"وقتی می‌بینیم که ایشان با جدیت و قوت قلب از پیش‌روی اسلام و فراگیر شدن آن در تمام جهان سخن می‌گویند، انگار یک مرهم بر زخم‌های زندگی اجتماعی ما در کوزوو گذاشته می‌شود. -در حالی که اشک‌هایش جاری می‌شود-، من واقعا باورم نمی‌شود که فردا می‌توانم ایشان را از نزدیک ببینم و با ایشان صحبت کنم و صحبت‌هایشان را بشنود       بقیه در ادامه مطلب....."

ادامه مطلب ...

نازی کوچولو و دارمکافات - آقایان نخوانند

روزها و لحظه‌ها به سرعت می‌گذشتند، نازی قد می‌کشید و بزرگتر می‌شد و نزدیک بود تا یک سالگی‌اش را پشت سر بگذارد، تولدش نزدیک بود و شیوا برای غافلگیر کردن بهرام و نازی از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بود،او زن کدبانویی بود، به خوبی کیک و شیرینی می‌پخت و به زیبایی تزیین می‌کرد آنقدر باسلیقه بود که با این هنرش در بسیاری مواقع توانسته بود آتش خشم شوهرش را خاموش کند. آن شب بهتر از گذشته کیک زیبایی به شکل قلب پخت و تزیین کرد، غذای مورد علاقه بهرام را به بهترین شیوه روی میز شام چید و همراه عقربه‌های ساعت به لحظه دیدار می‌‌رسید، طبق معمول ساعت ده، کلید در قفل در چرخید بهرام وارد شد . . . . بقیه در ادامه مطلب

 


ادامه مطلب ...

دعای رفع گرفتاری

بِسْمِ اللّهِ الرًّحْمَن ِالرَّحیِمْ

اَللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ عَلى سِتْرِکَ بَعْدَ عِلْمِکَ، وَ مُعافاتِکَ بَعْدَخُبْرِکَ، فَکُلُّنا قَدِ اقْتَرَفَ الْعائِبَةَ فَلَمْ تَشْهَرْهُ، وَ ارْتَکَبَ الْفاحِشَةَ فَلَمْ تَفْضَحْهُ، وَ تَسَتَّرَ بِالْمَساوى فَلَمْ تَدْلُلْ عَلَیْهِ. کَمْ نَهْىٍ لَکَ قَدْ اَتَیْناهُ، وَ اَمْرٍ قَدْ وَقَفْتَنا عَلَیْهِ فَتَعَدَّیْناهُ، وَ سَیِّئَةٍ اکْتَسَبْناها، وَ خَطیئَةٍ ارْتَکَبْناها، کُنْتَ الْمُطَّلِعَ عَلَیْها دُونَ النّاظِرینَ، وَالْقادِرَ عَلى‏ اِعْلانِها فَوْقَ الْقادِرینَ،کانَتْ عافِیَتُکَ لَنا حِجاباً دُونَ اَبْصارِهِمْ، وَ رَدْماً دُونَ اَسْماعِهِمْ. فَاجْعَلْ ما سَتَرْتَ مِنَ الْعَوْرَةِ، وَ اَخْفَیْتَ مِنَ الدَّخیلَةِ، واعِظاً لَنا، وَ زاجِراً عَنْ سُوءِ الْخُلْقِ، وَ اقْتِرافِ الْخَطیئَةِ، وَ سَعْیاً اِلَى التَّوْبَةِ الْماحِیَةِ، وَالطَّریقِ الْمَحْمُودَةِ، وَ قَرِّبِ الْوَقْتَ فیهِ، وَ لاتَسُمْنا الْغَفْلَةَ عَنْکَ اِنَّا اِلَیْکَ راغِبُونَ، وَ مِنَ الذُّنُوبِ تآئِبُونَ. وَ صَلِّ عَلى‏ خِیَرَتِکَ اللَّهُمَّ مِنْ خَلْقِکَ: مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ الصِّفْوَةِ مِنْ بَرِیَّتِکَ الطّاهِرینَ، وَ اجْعَلْنا لَهُمْ سامِعینَ وَ مُطیعینَ کَما اَمَرْتَ .

به نام خداوند بخشنده مهربان

 خداوندا سپاس تو را که مى‏دانى و پرده مى‏پوشى، و آگاهى و در مى‏گذرى، زیرا هر کدام از ما به ارتکاب زشتیها برخاسته و رسوایش ننمودى، و به اعمال ناروا دست زده و او را مفتضح نکردى، و در پنهانى بدى‏ها مرتکب شده و تو سرّش را فاش نکردى. چه بسا بدیها که مرتکب شدیم، و چه فرمانهایى که ما را بر آنها بازداشتى و ما از آنها تجاوز کردیم، و چه زشتى‏ ها که کسب کردیم، و چه گناهان که به انجامش برخاستیم، در حالى که تو از بین بینندگان بر آن آگاه بودى، و در افشاى آن بیش از همه توانمندان توانا بودی، اما عفو و چشم‏ پوشى تو براى ما در برابر دیدگان ایشان پرده ‏اى، و در مقابل گوششان سدّى بود. پس این پوشاندن عیبها، و پنهان نگاه‏داشتن فسادها را براى ما پنددهنده و باز دارنده‏اى ازبدخویى و ارتکاب معصیت، و وسیله پیمودن راه توبه‏اى که گناه را مى‏زداید، و آن راهى که پسندیده است قرار ده، و زمان پیمودن این راه را نزدیک ساز، و ما را گرفتار غفلت از خود مکن، زیرا که ما به سوى تو مایل، و از معصیت تائبیم. الهى بر انتخاب شده از آفریدگانت: محمد و آلش که از سایر بندگان ممتاز و پاکیزه‏ اند درود فرست، و ما را مطیع و گوش به فرمان آنان همان‏طور که فرمان دادی قرار ده.

منبع:سرزمین آرزوها

قیمت سکه در هفده سال گذشته

1- سال 1374                                 41259

2- سال 1375                                 40785

3- سال 1376                                38511          

4- سال 1377                                45000 

5- سال 1378                                58615 

6- سال 1379                                56700 

7- سال 1380                                54388 

8- سال 1381                                62901 

9- سال 1382                                 76580 

10- سال 1383                               90160 

11- سال 1384                               106600    

12- سال 1385                               144210 

13- سال 1386                               172870 

14- سال 1387                               205380 

15- سال 1388                               270000 

16- سال 1389                               383000 

17- ابتدای بهمن سال 1390              1050000


منبع:  عصر ایران

سرمایه گذاری در عشق


هفت سرمایه گذاری کوچک درعشق که سود کلانی برای آقایان به ارمغان می آورد.

زن ها پرتوقع نیستند و به راحتی می توان آنها را خوشحال کرد.فقط باید بدانید که چکار کنید.

مردها با اعمال بسیار ساده و پیش پا افتاده می توانند، زن زندگی خود را خوشحال کنند. این اعمال که هفت توصیه است و بکارگیری آنها در زندگی بسیار ساده و هزینه فراوانی ندارد موجب می شود که شریک زندگی شما زنی باشد:



الف) که خلق وخوی بهتری دارد.

ب) که آرام تر بوده کم تر عصبی باشد.

ج) که شکایت نمی کند و نق نمی زند.

د) که همنشینی با او لذت بخش تر است.

ه) که فکر می کند شما بهترین شوهر و مرد دنیا هستید.

و) که دوست دارد بیشتر با شما رابطه ی جنسی داشته باشد.

اما آن هفت توصیه که ما آنها را سرمایه گذاری های کوچک در عشق می دانیم تا سودهای کلانی ببریم کدامند؟

این هفت مورد در رابطه با همسرتان است و با انجام آنها سودهای کلانی می برید.

1-به مناسبتهای مختلف به همسرتان کارت تبریک بدهید.

2-برایش یادداشت بگذارید.

3-در میان روز به وی تلفن بزنید.

4-نزد دیگران از او تعریف کنید.

5-برای با او بودن برنامه ریزی کنید.

6-با او به خرید بروید.

7-او را متعجب و غافلگیر کنید.

1-کارت تبریک:

زن ها عاشق کارت تبریک هستند.هرگز از آن سیر نمی شوند. در تحقیقات و مصاحبه ها همه زن ها بدون استثناء به کارت تبریک اشاره کرده اند.در اینجا منظور تنها به مناسبت خاصی همچون تولدها و سالگردها نیست. به بهانه های مختلف می توانید کارت های مختلفی را به نامزد/همسر خود بدهید. کارت های مضحک و خنده دار، رمانتیک، زیبا، دست ساز، و ساده هر چه بیشتر، بهتر!
می پرسید، چرا زن ها عاشق کارت هستند؟

پاسخ این است: زیرا کارت تبریک یکی از نشانه های توجه به زنان می باشد. نشانه هایی مسلم از اینکه به آنها فکر می کنید و برای آن ها خود را به زحمت انداخته اید. زنان آنها را نگه می دارند. بارها و بارها آنها را می خوانند و نزد دوستانشان به آنها می نازند!

دفعات بیشتری به روابط جنسی با شما نیاز پیدا می کنیم.خب، نظرتان چیست؟ آیا نمی خواهید به مغازه ی محله تان سری بزنید؟!

2-یادداشت گذاشتن:

یادداشت روی بالش یا هرجایی که وقتی از خواب بیدار می شود زودتر آنرا ببیند. زن دوست دارد یادداشت با خط خودتان باشد.هر چه باشد: یادداشتی کوتاه، یک نقاشی کوچک، یا فقط یک جمله ی ساده . مختصر دو کلمه ای:«دوستت دارم.» که البته بسیار شخصی تر و صمیمانه تر و حتی به مراتب بهتر از کارت است. همچنین ارزان تر!

چقدر طول می کشد تا یادداشت کوتاه و ساده ای را برای همسرتان بنویسید؟ ده ثانیه؟ با ده ثانیه وقت صرف کردن و دل همسر را تسخیر کردن کار سختی است؟

با این کار ساده موجب خواهید شد همسرتان تمام روز بسیار سرحال و با نشاط باشد و تمامی اشتباهات کوچک آن روز شما را ببخشد و لباس خواب زیبا و مورد علاقه ی شما را از کمد بیرون بیاورد و بپوشد.

بسیاری از زنان بهترین هدیه خود را دفترچه یادداشتی می دانند که به مناسبتی خاص همسرشان به آنها هدیه کرده است و اظهار داشته اند که هیچ جواهر گران قیمت و نه هیچ چیز دیگری نمی تواند با آن رقابت کند. چرا؟

زیرا حاوی کلمات و جملات اوست. و برای یک زن حرف های عاشقانه و کلمات محبت آمیزی که مرد زندگیش به او هدیه داده است، گنجینه ای گرانبهاست که تا ابد در قلب های خود نگاه خواهد داشت.



3-زنگ زدن در میان روز:

زن ها تشنه ی ارتباط هستند.ارتباط، قلب زن را تغذیه می کند و احساس محبوبیت به او می دهد و حتی او را به لحاظ جنسی تحریک می کند. بخصوص در اوقاتی که از نظر فیزیکی با شما نیستند دوست دارند ارتباط خود را با آنها حفظ کنید، زیرا نشان دهنده ی این است که به آنها فکر می کنید.

اگر می خواهید نامزد یا همسر خود را خوشحال سازید از دستورالعمل یک دقیقه ای زیر استفاده کنید.در بین روز گوشی تلفن را بردارید و به او زنگ بزنید. شصت ثانیه از وقت خود را بر روی خوشحالی او سرمایه گذاری کنید. لازم نیست چیز بخصوصی برای گفتن داشته باشید. صرف شنیدن صدای شما آنها را خوشحال می سازد. جملات زیر در ضمن بسیار مفید و مؤثر واقع می شوند:«داشتم به تو فکر می کردم.» یا:«امیدوارم که روز خوبی داشته باشی.» یا اگر به مسافرت رفته اید:«همین الآن به مقصد رسیدم » آه که چقدر از شنیدن این جمله خوشحال می شوند، زیرا به معنای رسیدن و اعلام ورود و دقیقاً متضاد رها کردن و ناپدید شدن است.

4-نزد دیگران از آنها تعریف کنید.

هنگامی که دیگران مثلاً دوستان یا اعضای خانواده حضور دارند منتظر فرصت مناسبی باشید تا در لا به لای صحبتها از او تعریف کنید.به عنوان مثال چنانچه صحبت درباره ی غذا و آشپزی و .... است بگویید:« زهرا .. مریم .. فاطمه (اسم همسرتان) چنان آشپزخوبی است که دیگر دوست ندارم هیچوقت در رستوران غذا بخورم.»اگر صحبت درباره ی کار و شغل است بگویید: «به شما گفتم که درآمد (اسم همسرتان)این ماه از تمامی همکارانش بیشتر بوده» اگر صحبت به بچه ها شد مثلاً بگویید:« .... چنان مهارتی در برخورد با بچه ها دارد که باور نمی کنید.باید بازیهای خلاقانه ای را که در جا برای آنها ابداع می کند، ببینید.من یکی که دوست دارم ساعتها بنشینم و بازیهایشان را تماشا کنم.»

هنگامی که زنی احساس می کند به او افتخار می کنید از خوشحالی در خود آب می شود به این جهت امتیاز زیادی به شما می دهد.یک تعریف و تحسین در حضور دیگران معادل ده تعریف و تحسین درخلوت ارزش دارد. تعریف و تحسین، نوعی پیش نوازش کلامی محسوب می شود.

5-برای با همسر بودن برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی همواره موجب تحریک زن ها می شود و به او احساس امنیت می دهد.برنامه ریزی موجب می شود احساس کنید شما به آنها فکر می کنید. برنامه ریزی موجب می شود از شما متشکر و ممنون باشند. بزرگ یا کوچک، فرقی نمی کند. مهم این است که برای با آنها بودن برنامه ریزی کنید.

بعض از مردان عذر و بهانه می آورند که زن ها بهتر از مردها برنامه ریزی می کنند.پس چرا خودمان را دردسر دهیم؟ پاسخ این است که:

چنانچه مرد برنامه ریزی کند زن احساس می کند از او مراقبت و مواظبت شده است. برنامه ریزی مرد به زن نشان می دهد که مرد با افکار خود برای آینده ی زن سرمایه گذاری می کند و هر دو با هم زندگی را پیش می برند

موضوع و محتویات آن ابداً مهم نیست.بلکه نفس برنامه ریزی مهم است.به همین دلیل برنامه ریزی از هر نوع آن که باشد احساسات بسیار خوبی را در زن تولید می کند.

6-با آنها به خرید بروید.

مجبور نیستید زیاد این کار را بکنید.همان یکبارش هم به منزله ی واریز کردن مقادیر هنگفتی درحساب بانکی عشق و صمیمیت زن به حساب می آید حسابی که می توانید بعداً از آن برداشت کنید!اغلب زن ها عاشق خرید کردن هستند. خرید برای بسیاری از زن ها تجربه ای احساسی و صمیمانه به شمار می رود.لذا چنانچه به زنان پیشنهاد خرید رفتن بدهید، هیجانی بزرگ برای آنها به حساب می آید. بخصوص خرید لباس برای آنها هنگامی که نظر شوهر را در مورد لباس انتخابی می پرسند که برای آنها به نوعی تجربه ای با نشاط و تحریک امیز به حساب می آید.

7- زن را غافلگیر کنید.

زن دوست دارد همسرش او را متعجب و غافلگیر کند. زمانی که بصورت غیر منتظره و برنامه ریزی نشده کاری برای همسرتان انجام می دهید. احساسی دلچسب و خوشایند به او دست می دهد. زن احساس می کند کسی از او حفاظت می کند.

اصلاً این طور نیست با هرچیزی می توانید زن را غافلگیر کنید.با گل به خانه بیایید، با انجام دادن خریدهای خانه در هنگامی که فرصت انجامش را ندارند او را غافلگیر کنید.

یا اوقاتی را که می دانید روز پرکاری را پشت سر گذاشته اند و  وقت یا حوصله ی آشپزی نداشته اند برای شام از بیرون غذا سفارش دهید.

هفت مورد فوق تنها بخشی کوچک از فهرست سرمایه گذاری های کوچک که سودهای کلانی را برای تان به همراه خواهد آورد را تشکیل می دهند. از نامزد یا همسرتان بخواهید تا موارد مشخص خود را به این فهرست اضافه کند.

آنچه زن ها دوست دارند مردها بدانند:

تعهد واقعی یک حلقه ی ازدواج،عقدنامه یا سند ازدواج یا سال هایی نیست که با یکدیگر زندگی کرده اید.بلکه رفتار شماست در یک یک روزهای زندگی تان، با فردی که دوستش دارید.

به آرزوی توفیق برای سلامت رفتارمان در زندگی زناشویی و به امید روزی که هیچ جوانی بدون همسر نباشد.

منبع: http://www.mardoman.net

اگرهای یک زندگی موفق


1-اگر محصول یا خدمتی را نمی شناسید تا وقتی به آن شناخت دست نیافته اید آن را نخرید.

2-اگر تسلطی بر اعمال خود ندارید، ولی بدانید که در نهایت اقدامات شما از آن شماست.

3-اگر شما حداقل ۱۰ درصد درآمد تان را پس انداز نمی کنید بدانید که صرفه جویی نخواهید کرد.

4-اگر بیش از حد صحبت کنید،مردم شنیدن حرفهایتان را متوقف خواهند کرد.واگر به اندازه کافی حرف نزنید، مردم هرگز نقطه نظرات شما را نخواهند شنید.

5-اگر تنبل هستید، هرگز موفق نخواهید بود.تنبلی پتانسیل های واقعی شما را تحت تاثیر قرارخواهد داد.

6-اگر از شغل خود نفرت دارید، شما بیش از نیمی از وقتی را که در این سیاره زندگی می کنید را متنفر بوده اید.



7-اگر درصدی از پس انداز خود را در بازار سهام سرمایه گذاری نمی کنید،پس شما میلیون ها تومان در دوره های مختلف زندگیتان از دست داده اید.

8-اگر آنچه را که آغاز می کنید هرگز به پایان نمی برید، درصد پیشرفت شما همیشه صفر است.

9-اگر شما به اندازه کافی مایعات نمی نوشید،پس هرگز سلامتی کافی نخواهید داشت.

10-اگر مبلغ بدهکاری های شما بیش از ۴۰% از درآمد ماهیانه شماست،حتما شکست خواهید خورد، بی درنگ عادات خرید و خرج کردنتان را تغییر دهید.

11-اگر از رویارویی با مشکلات خود پرهیز می کنید،بدانید که همین مشکلات هدایت بخشی از دوران زندگی شما را به دست خواهند داشت.

12-اگر چیزی صدای خوبی دارد،آن چیز هم می تواند خودش خوب باشد.

13-اگر شما هر ۳تا ۵ سال درحال خرید یک ماشین معروف هستید، اینکارو متوقف کنید، دارید پولتان را از دست می دهید.

14-اگر به اتفاقات اطراف خود توجهی ندارید، شما را بعنوان یک آدم احمق نگاه خواهند کرد.

15-اگر شما با دنده عقب در یک خروجی شیب دار بزرگراه حرکت کنید شانس شما برای داشتن یک حادثه ۱۰۰۰% خواهد بود.لطفا از اولین خروجی خارج شود و مسیر را دور بزنید.

16-اگر شما هرروز چیز جدیدی یاد نمی گیرید، پس درحال از بین بردن روزهای زندگیتان هستید.

17-اگر امروز شما را تهدید به اخراج شدن کردند و حتی یک پیشنهاد زیرکانه در کنارش بود.بهتر است از همین امروز خود را آماده رفتن از آنجا کنید.

18-اگر به شما یک بیمه با بالاترین خدمات و هزینه ماهیانه بسیار کم پیشنهاد شد، قبول کردن آن مثل شاشیدن در باد است.

19-اگر شما هرگز به دیگری کمک نمی کنید، پس انتظار بازگشت نفعی به خودتان را هم نداشته باشید.

20--اگر شما از اشتباهات خود چیزی یاد نمی گیرید،پس چندان چیز دیگری را هم یاد نخواهید گرفت.

21-اگر شما رویایی ندارید، پس به عنوان یک موجودیتی در رویای کس دیگری خواهید زیست.

22-اگر شما همیشه اشتباه می کنید،پس از سوال کردن نترسید.

23-اگر درحالی که ورزش می کنید موسیقی گوش نمی کنید،بهترین بخش تمرینتان را از دست داده اید.

24-اگر شما راضی و خوشنود نیستید،پس وقت آن رسیده چیزهایی را تغییر دهید.

25-اگر شما به دوردست ها خیره نمی شوید، پس هرگز آنها را بدست نخواهید آورد.

26-اگر هرگز چیزهای جدیدی را تجربه نمی کنید ، زندگی شما خیلی خسته کننده است.

27-اگر در وجود شما عشق وجود ندارد، شما هنوز انسان جا افتاده ایی نیستید.

28-اگر در حال حاضر بیش از حد احساسی هستید، تصمیم گیری را به بعد موکول کنید.

29-اگر کسی از شما درباره نوع بیمه تامین اجتماعی و بیمه های دیگرتان سوال کرد اطلاعاتی به او ندهید.

30-اگر برای خود راه مشخص و خاصی را انتخاب کرده اید، مردم نیز به این راه شما توجه خواهند نمود.

اگر شما هم اگر های دیگری  به نظرتان می رسد به این لیست اضافه کنید.

منبع: http://www.padash.net