یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

رســول خــدا (ص) : مــــردم در خــواب انـد وقتــى کـه می میــرنــد, بیـــدار مـیشــونــد
یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

رســول خــدا (ص) : مــــردم در خــواب انـد وقتــى کـه می میــرنــد, بیـــدار مـیشــونــد

شکل و اوصاف حوریان بهشتی

حوریان به دختران جوان باکره و سفید و بسیار زیبا و سیاه چشم گفته می شود. این دختران دارای چشمانی درشت و گشاده همانند آهوی مستان می باشند و آدمی را به سوی خویش می کشانند. این چشمان درشت و گشاده که دورش را حلقه ای بسیار روشن از سفیدی فرا گرفته است، جاذبه بسیاری دارد و آدمی را محو خویش می سازد. از این رو شخص، پیش از دیدن بخش های دیگر بدن وی، محو چشم هایش می‌شود. لذا این زنان بهشتی و زیبا را به چشم ایشان نام گذاری کرده‌اند که بر دیگر اندام های این دختران غلبه و چیرگی دارد. این دختران دارای پستانهای بسیار زیبا که گرد و تازه رسیده و کمی برآمده اند می باشند.

قرآن:(برای پرهیزگاران)،دخترانی بسیار جوان و هم سنّ و سال و جامهایی لبریز و پیاپی از شراب طهور.(سوره نبأ، آیه 33)

 

 hr43xzaql

 

بهشتیان همسرانی از حورالعین(سیاه چشم و بسیار زیبا)دارندهمچون مروارید درصدف پنهان. اینهاپاداشی است که دربرابر اعمال که انجام می دادند.(سوره واقعه آیه 22)

نزد بهشتیان همسرانی زیباچشم است که جز به شوهران خود عشق نمی ورزند، گویی (از لطافت و سفیدی) همچون تخم مرغهایی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانی هرگز آنرا لمس نکرده است ونزدیکی نکرده است) (سوره صافات،آیه 48)

این زنان بهشتی که هرگز عادت ماهانه نمی شوند زنانی هستند که به متقین داده می شوند. (دخان آیه 15 تا 45 و طور آیه 71 تا 02)

این دختران در سفیدی و درخشندگی هم چون تخم شترمرغ زیر پر می باشند. (صافات آیات 84 و 94 و نیز مجمع البیان ج 7 و 8 ص 296)

دختری که در صفا و طراوت و شادابی همانند مروارید نهفته در صدف هستند (واقعه آیات 22 و 32) و در جذابیت و زیبایی چون یاقوت و مرجان می باشند. (الرحمن آیه 65 و 85)

حوریان بهشتی دارای اخلاق و سیرتی نیکو هستند (الرحمن آیات07و 27) و صورت زیبا و اخلاق نیک ایشان به گونه ای است که جن و انس از هم نشینی ایشان خسته نمی شوند (همان)

همه حوریان بهشتی دارای بدن های سفید و دلربایی هستند (صافات آیات 84و 94 و نیز دخان آیه45و طور آیه04 و واقعه آیه22) با این همه حوری های بهشتی دوشیزه همیشگی هستند و این دوشیزه بودن هرگز زایل نمی شود.(الرحمن آیه65 و نیز27و 47و واقعه آیات43 تا 63)

زنان حوری بهشتی، زنان پاک دامن و عفیف و با حیا هستند، از این رو همواره در خیام های خویش پنهان و مستور هستند و دیگران آنان را نمی بینند.(الرحمن آیه65و 27و 47)

این زنان، نورس و نار پستان هستند و شماری از ایشان همسر یک مرد بهشتی می‌شوند.ازاین رو در آیه11«کواعب اترابا»از دختران نورسیده همسن و سال سخن گفته شده است.(نبا آیه33)

اوج زیبایی حوریان درچشمان افسون گر آنان است لذا خداوند ایشان را به زیبایی چشمانشان ستوده و نامگذاری کرده است. (صافات آیه84 و 94 و آیات دیگر)

خماری در چشمان ایشان به گونه ای است که مردان را به سوی خویش می کشاند و چون آهن ربا مجذوب خود می‌سازد و این در حالی است که از نگاه بیگانگان مصون هستند و تنها برای شوهران خویش عشوه و دلربایی می کنند. (الرحمن آیه65) این دختران شیفته شوهران خود هستند و تنها به او دلبسته هستند.(آیه65 سوره الرحمن و نیز 43 تا 73 سوره واقعه)

rfvb78aq2n 

 

طنازی و عشوه گری کار ایشان است و دمی از این هنر دست برنمی‌دارند و چنان دلبری و دلربایی می‌کنند که شوهرانشان را دور خویش چون پروانه نگه می‌دارند و آرامش خاصی به آنان می‌بخشند. (واقعه آیه43و 73)

با همه عشوه گری و طنازی و جذابیت های جنسی، زنانی عفیف و چشم پاک هستند و هرگز به بیگانه توجه نکرده و بدان نگاه نمی‌کنند(الرحمن آیه 65و 27 و 47 و نیز واقعه آیه 22و 32)

در کام دهی به همسرانشان یگانه دهر و یکتای عشق بازی هستند و در این میان گوی سبقت را از همه رقیبان عالم ربوده‌اند، از این رو همسران خود را به خیام خویش می‌کشند و کام دهی به همسران را دمی فرو نمی‌گذارند و همواره در جذب و جلب آنان تلاش می‌کنند. (الرحمن آیه27)

پیامبراکرم(ص):

انسانهای بهشتی به چیزی جز نکاح اشتها ندارند و از آن لذت می‌برند.(کتاب لثالی، ص 503)

بهترین چیزهایی که مردم در دنیاو آخرت از آنها لذّت می‌برند،لذت آمیزش و بهره برداری از زنان می‌باشد.(وسائل، جلد14،ص468)

(دربهشت)توان بدنی انسان درکامیابی اززنان به اندازه صدنفر می گردد.(کنزالعمال ص468)

حوری ازخیمه خودبیرون آیدو روی به تخت مؤمن بخرامدوچون به نزدمؤمن می آیدباپانصدسال ازسالهای دنیاهمدیگر رابوسه زنندکه برای هیچ کدامشان، خستگی وملال حاصل نمی گردد.

به هرمؤمنی هفتاد حوری و چهار زن از آدمیان می دهند که ساعتی با حوریّ صحبت می‌دارد و ساعتی با زن دنیا و ساعتی باخود خلوت می کند و بر کُرسیها تکیه زده‌اند و بایکدیگر صحبت می‌دارند. (بحارالانوار،ج 8، ص 157، ح 98)

بیشتر نهرهای بهشتی از نهر کوثر است که درکناره آن دختران نار پستان (مانندگیاه) می‌رویند.

در بهشت نهری وجود دارد که در دو طرفش دختران باکره سفید روی و سفید پوش نشسته‌اند و مشغول تغنی (آواز خواندن) هستند. (بحارالانوار،ج۸،ص۱۹۶)

دوشیزگان باچنان صدایی می خوانندکه خلایق تاکنون چنین صدایی رانشنیده‌اندو این نعمت، بالاترین نعمات بهشتی است این دوشیزگان به تسبیح ذکرصفات الهی تغنی میکنند.(بحارص 127)


انار میوه بهشتی

حضرت علی(ع):

هریک ازآن حوریان، هفتاد حلّه پوشیده اند و سفیدی ساق ایشان از زیر هفتاد حلّه معلوم است. از جماع با هر یک ازآن حوریان لذّت صد مرد را می یابد که هریک چهل سال خواهش مجامعت و آمیزش داشته باشند و برایشان میسّر نشده باشد. (بحارالانوار،ج 8، ح 205)

پس آن مؤمن با قوّت صد جوان با آن حوری جماع و آمیزش کند و یک آغوش با او هفتاد سال طول می کشد. مؤمن متحیّر می باشد که نظر به کدام اندام حوری بکند، بر روی او یا بر پشت او یا بر ساق او، بر هر اندام او که نگاه می کند از شدّت نور و صفا، روی خود را درآن مشاهده می نماید. پس دراین حال زن دیگری بر او مشرف میگردد که خوشروتر و خوشبویتر از اوّلی است. (بحارالانوار،ج 8، ح 205)

هیچ مؤمنی داخل بهشت نمی شود مگر آنکه خداوند غنیّ ، پانصد حوری به او عطا می‌فرماید که با هر حوری هفتاد غلام وهفتاد کنیز نیز می‌باشد که هریک مانند لؤلؤ منثور و لؤلؤ مکنون می‌باشند. (بحارالانوار،ج 8، ح 205)

امام صادق(ع):

اگر حوری از حوریان بهشتی بر اهل دنیا ظاهر شود و یک سر زلف او آشکار گردد تمام مردم دنیا (از شدت اشتیاق) می‌میرند

زنانِ بهشت حسد نمی برند و حائض نمی شوند و بدخویی نمی‌کنند.

منبع: http://medicalir.mihanblog.com

 

ویژگی های یک شوهر شایسته

۱)دیانت و تقوی:شوهری که متدین و با تقوی باشد،حقوق همسرش راحفظ می کند و هیچ گاه درپی هوس های نامشروع نیست،به او احترام می گذارد و ازهرگونه ستم احتراز(دوری)می کند.امام باقر(ع) می فرمایند:”شایستگی داماد در تقوا و دیانت و امانت او نهفته است؛هر کس واجد این شرایط باشد درخواست وی را بپذیرید.”

۲)حسن خلق:یکی از ویژگی های شوهر شایسته آن است که از نظراخلاقی مهربان، خوشرو و نسبت به همسرش دوستی مخلص باشد.حضرت رسول(ص)می فرمایند: هرگاه فردی به خواستگاری دخترتان آمد که از نظر دین و اخلاق شما را راضی می کرد دخترتان را به ازدواج او در آورید.



۳) فعّال و تلاشگر:شوهر باید برای تأمین نیازمندی های مادی و معنوی خانواده اش کوشش و فعالیت نماید.بدترین شوهر کسی است که در خانه بنشیند و همسرش را برای تهیه مایحتاج خانه به کار وا دارد.

۴) عفّت زبان:بیان، یکی از عوامل تشکیل دهنده شخصیت است. کسی که در گفتار با کلمات توهین آمیز و فحش و ناسزا دیگران را بیازارد، عفت زبان ندارد. چنین فردی قبل از هر کس همسرش را مورد حمله قرار می دهد و در برابر هر چیزی که مطابق میلش نباشد به ناسزاگویی می پردازد. بنابراین ، داشتن عفت زبان یکی از خصوصیات یک شوهر شایسته است.

۵)سخاوت:فردی که خِسّت و بخل را بر خود و دیگران روا دارد ، شوهر خوبی نخواهد بود. بخشش و فراهم کردن رفاه و توسعه دادن به زندگی خانواده از طریق مال حلال و دست و دل باز بودن، از خصوصیات یک شوهر خوب است. تهیه هدیه و کادو برای همسر از اعمالی است که یک شوهر شایسته به مناسبت های مختلف انجام می دهد.

۶)مهمان نوازی:مردی که نان خانه اش را کسی ندیده و درِ منزلش را به روی دوستان و اقوام ببندد، همسر خوبی نخواهد بود. این مرد باید بداند همسرش که در خانه پدر و مادر بزرگ شده و با خویشاوندانش معاشرت و رفت و آمد داشته ، نمی تواند با آنان قطع رابطه کند. بنابراین مهمان نوازی و معاشرت با خویشاوندان از صفات یک شوهر خوب است.



۷) آراستگی:همانطور که شوهر متوقع است همسرش آراسته باشد، خودش نیز باید به وضع ظاهرش برسد و از نظر لباس و نظافت دقت کافی بنماید. خیلی از مردان به وضع ظاهر خود توجه ندارند و همیشه مورد انتقاد و اعتراض همسر خود قرار می گیرند.

۸)امین بودن:مرد باید از هرگونه پنهان کاری یا عدم صداقت با همسرش بری باشد؛ زن ، امین او و او، امین زن باشد. در این صورت است که زندگی ، سعادت و خوشبختی را به دنبال خواهد داشت.

۹) اصالت و نجابت خانوادگی:از ویژگی هایی که در شوهر اهمیت خاص دارد،یکی وراثت و دیگری محیط است که اصالت خانوادگی هر دو را در بر دارد. بنابراین دختران باید در نظر داشته باشند فردی را به شوهری برگزینند که از یک خانواده نجیب و خوشنام بوده و در یک محیط خانوادگی سالم بزرگ شده باشد.

۱۰)عاقل و خردمند:یکی از ویژگی های شوهر شایسته،داشتن هوش و ذکاوت کافی و تخصص است. چنین شوهری آموزش لازم برای اشتغال به کسب حلال را دیده؛ و هر اندازه علم و کمالش بیشتر، و هوش و درایتش زیادتر باشد، شایسته تر خواهد بود.

خلاصه می توان گفت که زن بایداز ازدواج بامردی که دارای ضدارزش های زیر است، خودداری کند.۱)شرابخوار؛۲)بداخلاق؛3)بدچشم و بی بند و بار؛ ۴)بدبین(”سوء ظن”،نه ”غیرت”)؛۵)خسیس ) بدون احساس مسئولیت؛۷)تنبل؛۸)سفیه و ناهنجار؛

در پایان اگر دوستان خصوصیاتی دیگر، مدنظرشان بود می توانند در قسمت نظرات عنوان کنند.



منبع: http://smfs.blogfa.com

نمی ارزد - شعر را بخوانید

دلا این عالم فانی به یک ارزن نمی ارزد

به دنیا آمدن بر زحمت رفتن نمی ارزد

اگر صد سال در دنیا همه شهد و شکر نوشی

به آن یک ساعت تلخی جان کندن نمی ارزد

اگر بر فرش ایوان تکیه سازی شب و روز

به خشت زیر سر اندر لحد خفتن نمی ارزد

هزاران سال اگر بر تخت عود بنشینی

به آن یک لحظه در تابوت خوابیدن نمی ارزد

اگر ملک سلیمان را رسد بحرت به آسانی

به مار و مور و عقرب هم قرین گشتن نمی ارزد  

 2mk7az4


(یک شعر دیگر از ملا آقا بابای ملایری)


دلا این عالم فانی به یک ارزن نمی ارزد

به دنیا آمدن بر زحمت رفتن نمی ارزد

اگر بر تخت شاهی تا به روز حشر بنشینی

به خشت زیر سر اندر لحد خفتن نمی ارزد

مسخر گر شود روزی زمینت مثل اسکندر

به تنهائی قبر و وقت جان کندن نمی ارزد 

jju8vvcr4 

جوانان همه عالم اگر گردند قربانی

به خون غلتیدن قد علی اکبر نمی ارزد

اگر دریای این عالم همه شهد و شکر گردد

به آن لعل لب خشک علی اصغر نمی ارزد

اگر خلق زمین و آسمان خون از مژه بارند

به آن زنجیر پای عابد مضطر نمی ارزد

اگر خورشید آید سربرهنه از افق بیرون

به عریان بودن موی سر زینب نمی ارزد 

منبع: http://emam-aj.blogfa.com

شرایط استجابت دعا

1- برای اجابت دعا، باید زمینه آمادگی روحی و شایستگی معنوی لازم در نیایشگر فراهم باشد. مانند: ترک گناه، دوری از اموال غصبی، اجتناب از غذای حرام.

در روایات می خوانیم:«کسی که می خواهد دعایش مستجاب شودباید کسب و خوراک خود را پاکیزه گرداند.و گردن خود را از مظلمه مردم آزاد سازد که خدا دعا و ذکر بنده ای که در شکمش حرام باشد، یا مظلمه مخلوقی در گردنش باشد، را بالا نمی برد.»

2- دعا نباید صرفا از زبان صادر شود، بلکه باید از تمام وجود برخیزد و زبان با دل و همه اعضا و جوارح هماهنگ باشد.

 

 wnbqa

 

شرط بسیار مهم تاثیر اذکار و ادعیه و اوراد و نظایرها طهارت انسان است که صرف لقلقه لسان سودی نبخشد. بلکه مبادا موجب قساوت و بعد هم بشود. زیرا که ذکر عاری از فکر است یعنی قلب بی حضور است، و قلب بی حضور، چراغ بی نور است. و شخص بی نور از ادراک حقایق دور است و مثل ذکر بی حضور مثل کوری است که در دست او مشعل نور است.

3- برای نتیجه گرفتن از دعا و ذکر، باید حداکثر تواناییهای جسمی و روحی خود را به کار گیریم و هرچه از دایره توانمان بیرون است را از راه دعا بخواهیم. به عبارت دیگر، دعا و ذکر هرگز نباید جانشین علل و اسبابی که در دسترس ما است بشود. زیر دعا تنها روزنه امید، استمداد از نیروی مافوق لایزال مبدا جهان هستی، آن هم در کنار تلاش و کوشش انسانی است.

در مواردی که خدا کلید کار و مشکل را بدست خود انسان داده است، برای گشایش کار باید از همان راهی که خدا دستور داده، پیروی کرد، آنگاه دعا نمود تا به مقصد رسید. حال اگر کسی برخلاف آن عمل کند، دعایش مستجاب نیست

 

 rmpaq1

4- باید دانست پدیده ها و قدرتهای جهان در برابر قدرت پروردگار مستقل نیست بلکه این اسباب و عوامل طبیعی هر چه دارند از او دارند و به فرمان او هستند. اگر ما به دنبال دارو می رویم و شفا از آن می طلبیم به خاطر آن است که خدا اثر مخصوص را به آن بخشیده است.

5- برای بهره گیری هر چه بیشتر از ادعیه و اذکار باید شیوه درست استفاده کردن از آنها را آموخت. زیرا هر دعایی ظرفیت خاص خود را نیاز دارد، و آدمی باید توانایی لازم برای خواندن آن ذکر یا دعا را داشته باشد. مثلا دعای صباح، مطالبی ظریف دارد که فرد باید ظرفیت تحمل آن را داشته باشد. حضرت علی (ع) در این دعا از خداوند می خواهد که «خدایا دردی به من عطا کن که در آن لحظات هم از یاد تو غافل نشوم.» بنابراین چنین تقاضایی، توانایی لازم خود را مطلبد.

6- با مداومت و استمرار بر دعا و ذکر است که انسان می تواند آثار عجیب و فوق العاده آن را در خود احساس کند. و در این مورد باید از شتابزدگی (انتظار استجابت فوری) جدا خودداری کرد. کسانی که در این راه تاب استقامت ندارند. به نتیجه نمی رسند و پس از مدتی نیز ممکن است با چشم بدبینی به ادعیه و اذکار بنگرند.

 

etimok 

 دستبرد زدن به صندوق کمیته امداد


به عنوان مثال می توان گفت: تخم مرغ سالم به تنهایی خودش خوب است و هو قابل استفاده و با آن می شود غذاهای مختلفی طبخ کرد ولی هرگاه تخم مرغ را زیر پای مرغ بگذاریم باید صبر کنیم تا مدت معین بماند، و تبدیل به جوجه شود. و تکامل خود را بدست آورد. ولی اگر در نیمه راه آن را برداشتیم هم کیفیت اولیه اش را از دست می دهد و هم فاسد می شود که بوی تعفنش آزار دهنده است.

حال اگر کسی در مسیر ذکر و دعا قرار گرفته، باید بر آن مداومت داشته باشد و نیمه راه رها نکند، و گرنه ممکن است خطراتی او را تهدید کند.

7-باید مواظب بود که دعا و ذکر در روح ما خشکی و غرور ایجاد نکند، بلکه حال «عرفان» و «گشادگی» و «روشنی» به ما بخشد. هرگاه انسان معنای عبادت و ذکر را نفهمد، و تمام توجهش به پوست بی مغز باشد چندان نتیجه ای نمی گیرد.

برگرفته از دعاهای مشکل گشا (م.کتابچی)



منبع: http://www.pcparsi.com

همسر عابدزاده دروازه بان فوتسال بانوان

همسر دروازه بان اسطوره ای فوتبال ایران به عنوان دروازه بان تیم فوتسال بانوان ایران درون دروازه ایستاد.

 kp10dbyaq

 

دیدار خیرخواهان تیم های ملی فوتسال و هنرمندان به نفع کودکان بی‌سرپرست روز یکشنبه برگزار شد که در این دیدار نفیسه لطیفیان همسر احمد رضا عابدزاه درون دروازه تیم هنرمندان ایستاد

 omi6tvce4

 

این بازی را ملی پوشان فوتسال با نتیجه 10 بر 5 به نفع خودشان به پایان رساندند.برای ملی پوشان فوتسال فرشته کریمی (دقیقه 2 و 32)، فاطمه اعتدادی (8)، آسیه بهرامی (12) و حمیده حمیدی (18 و 39) از روی نقطه پنالتی، لیلا اقبالی (23 و 36)، نغمه مرادی (28)، نسیمه غلامی (29)، گلزنی کردند و گلهای تیم فوتسال هنرمندان را هم مونا زندی حقیقی (16)، شراره رخام (19 و 27)، آزاده اخلاقی (26) و مهناز محمدی (27) وارد دروازه حریف کردند.

 

jutr43ew2 

 

سرمربی تیم هنرمندان نیلوفر اردلان بود و تیم ملی را هم شهرزاد مظفر هدایت می کرد.

 

این اتفاق در حالی افتاد که فریده شجاعی نایب رئیس فدراسیون فوتبال در امور بانوان، فاطمه فهیمی رئیس کمیته داوران در بخش بانوان، منصوره افشار نایب رئیس باشگاه هنرمندان و دبیر ورزش شورای شهر در این مسابقه حضور داشتند

 ali82sx

 

پس از پایان این بازی وجوه نقدی برای کمک به کودکان بی‌سرپرست جمع‌آوری شد و علاوه بر آن بازارچه خیریه‌ای نیز برای تهیه مایحتاج شب عید نیازمندان برپا شد.

 

منبع: آزادی نیوز

تو رازی و ما راز

پرده، اندکی‌ کنار رفت‌ و هزار راز روی‌ زمین‌ ریخت.

رازی‌ به‌ اسم‌ درخت، رازی‌ به‌ اسم‌ پرنده، رازی‌ به‌ اسم‌ انسان.رازی‌ به‌ اسم‌ هر چه‌ که‌ می‌دانی.

و باز پرده‌ فرا آمد و فرو افتاد.و آدمی‌ این‌ سوی‌ پرده‌ ماند با بهتی‌ عظیم‌ به‌ نام‌ زندگی، که‌ هر سنگ‌ریزه‌اش‌ به‌ رازی‌ آغشته‌ بود و از هر لحظه‌ای‌ رازی‌ می‌چکید.

در این‌ سوی‌ رازناک‌ پرده، آدمیان‌ سه‌ دسته‌ شدند.

گروهی‌ گفتند: هرگز رازی‌ نبوده، هرگز رازی‌ نیست‌ و رازها را نادیده‌ انگاشتند و پشت‌ به‌ راز و زندگی‌ زیستند. 

 efbngr43

 

خدا نام‌ آنها را گمشدگان‌ گذاشت.

و گروهی‌ دیگر گفتند: رازی‌ هست، اما عقل‌ و توان‌ نیز هست. ما رازها را می‌گشاییم؛ و مغرورانه‌ رفتند تا گره‌ راز و زندگی‌ را بگشایند.

خدا گفت: توفیق‌ با شما باد، به‌ پاس‌ تلاشتان‌ پاداش‌ خواهید گرفت. اما بترسید که‌ درگشودن‌ همان‌ راز نخستین‌ وابمانید.

و گروه‌ سوم‌ اما، سرمایه‌ای‌ جز حیرت‌ نداشتند و گفتند: در پس‌ هر راز، رازی‌ است‌ و در دل‌ هر راز، رازی.

جهان‌ راز است‌ و تو رازی‌ و ما راز. تو بگو که‌ چه‌ باید کرد و چگونه‌ باید رفت.

 

uh54re3w 

 

خدا گفت: نام‌ شما را مؤ‌من می‌گذارم، خود، شما را راه‌ خواهم‌ برد. دستتان‌ را به‌ من‌ بدهید.

آنها دستشان‌ را به‌ خدا دادند و خدا آنان‌ را از لابه‌لای‌ رازها عبور داد و در هر عبور رازی‌ گشوده‌ شد.

و روزی‌ فرشته‌ای‌ در دفتر خود نوشت: زندگی‌ به‌ پایان‌ رسید.

و نام‌ گروه‌ نخست‌ از دفتر آدمیان‌ خط‌ خورد، گروه‌ دوم‌ در گشودن‌ راز اولین‌ واماند.

و تنها آنان‌ که‌ دست‌ در دست‌ خدا دادند از هستی‌ رازناک‌ به‌ سلامت‌ گذشتند. 

منبع: http://mahnaz.pesianblog.ir

شهیدی که نماز نمی خواند

تو گردان شایعه شد.

ـ نماز نمی خونه!

گفتن:

«تو که رفیق اونی، بهش تذکر بده!»

باور نکردم و گفتم:

«لابد می خواد ریا نشه، پنهانی می خوانه.»

وقتی دو نفری توی سنگر کمین جزیره ی مجنون، بیست و چهار ساعت نگهبان شدیم با چشم خودم دیدم که نماز نمی خواند! توی سنگر کمین، در کمینش بودم تا سر حرف را باز کنم.

ـ تو که برای خدا می جنگی، حیفه نیس نماز نخونی...

لبخندی و گفت:

«یادم می دی نماز خوندن رو!»   

         3moa9nu1      

ـ بلد نیسی!؟

ـ نه، تا حالا نخوندم!

همان وقت داخل سنگر کمین، زیر آتش خمپاره ی شصت دشمن، تا جایی که خستگی اجازه داد، نماز خواندن را یادش دادم. 

توی تاریک روشنای صبح، اولین نمازش را با من خواند. دو نفر نگهبان بعد با قایق پارویی که آمدند و جای ما را گرفتند.

سوار قایق شدیم تا برگردیم. پارو زدیم و هور را شکافتیم. هنوز مسافتی دور نشده بودیم که خمپاره شصت توی آب هور خورد و پارو از دستش افتاد. آرام که کف قایق خواباندمش، لبخند کم رنگی زد. با انگشت روی سینه اش صلیب کشید.

و چشمش به آسمان یکی شد....

منبع: افلاکیان

بیانیه جمعیت حکمت در مورد انتخابات

بار دیگر مردم شریف کوهدشت خواسته رهبر انقلاب را جانانه لبیک گفتند و با شور وشعف در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند.حضوری که هر برگ رای آن به تعبیر رهبری معظم،یک سیلی به صورت استکبار بود.این حضور مسئولانه جای بسی تبریک وتهنیت دارد.

برای جناب آقای حاج الهیار ملکشاهی به عنوان منتخب مردم آرزوی سلامتی و توفیق در انجام مسئولیت خطیری که به عهده گرفته است را از درگاه خداوند تبارک و تعالی خواستاریم.  

 

 

جمعیت حکمت

90/12/22

با شهدا و رزمندگان

rf4e3xcd  

 شماره یک: نفر اول ناشناخته - نفر دوم ناشناخته 

kiol,mju 

شماره دو: شهدای والامقام:محمود رضایی-مرتضی حسن پور-جهانشاه آزادبخت 

و رزمنده دلاور حاجی مهدی پور gre3wxa1 

شماره سه:محمد حاتمی - محمدحسین طرهانی - شهید حجت الله سرتیپ نیا - محمدحسین طرهانی - منصور قاسمی 

ujmny543sww 

شماره چهار: از راست - امرایی - استاد اکبر امرایی - حاجی کوشکی - شهید محمدحسین حیدری - نبی آدینه وند - بیژن طرهانی (با تشکر از جناب آقای محمد زاده که با کمک ایشان اسامی عزیزان اصلاح شد)

بقیه را شماسایی کنید

فرصت سازی

پیرمردی با قطار به مسافرت می رفت، به علت بی توجهی یک لنگه کفش او از پنجره بیرون افتاد. مسافران برای پیرمرد تاسف خوردند ولی پیرمرد بدون معطلی لنگه ی دیگر کفش  را هم به بیرون پرتاب کرد. همه متعجب شدندو از او پرسیدند که چرا این کار را کرد. پیرمرد گفت که یک لنگه کفش نو برایم بی مصرف است ولی اگر کسی یک جفت کفش نو پیدا کند خیلی خوشحال می شود.

  

 kp39c86b1

انسان منطقی همیشه می تواند از کاستی ها شادمانی بیافریند و با آنچه از دست داده است فرصت سازی کند.

آیا ما نیز واقعاً منطقی هستیم؟

منبع: ب مثل بازنشستگی

معیار زیبایی در کشورهای مختلف

ایران
آمار جراحی بینی در کشور ما آنچنان بالا رفته است که می‌توان گفت در تهران سالانه ۳۰ هزار جراحی بینی انجام می‌شود بنابراین با کمی‌اغماض می‌توان گفت در ایران داشتن یک بینی زیبا معیار زیبایی است.

آسیای جنوبی

ساکنان جنوب شرقی آسیا داشتن پوست سفید را نشان دهنده زیبایی می‌دانند به همین دلیل استفاده از لوازم آرایشی وبهداشتی در این منطقه بسیار زیاد است.


جراحی بینی قبل و بعد از عمل

غرب آفریقا

در این مناطق هر چه وزن بیشتر وخط های کششی بیشتری داشته باشید جذاب ترید به همین دلیل خانواده‌ها دختران دم بخت را به مراکز افزایش وزن می‌فرستند.

کره جنوبی

در کره آنهایی که دارای پلک‌های زیبا باشند جذاب ترند به همین دلیل جراحی پلک در این کشور دارای طرفداران بسیار زیادی است زیرا کره‌ای ها خواهان چشم‌های درشت و پلک های زیبا هستند.

فرانسه
فرانسوی‌ها علارغم اینکه در معدن لوازم آرایش به سر می‌برند معتقد هستند که همان چهره واقعی خودشان زیبااست و نباید تغییری بر روی ان ایجاد کنند.

نیوزلند
نیوزلندی‌ها برای زیبا کردن خود سعی می‌کنند سر وصورت خود را با لوازم خالکوبی خالکوبی کنند.

چین
چینی‌ها معتقد هستند بلند قدترین آنها خوشگل تر است اما متاسفانه نمی‌توانند کار زیادی برروی قد و قواره خود انجام می دهند.



منبع: http://www.roozeshadi.com

نمایشگاه ازدواج

شهر شانگهای چین شاهد بزرگترین تجمع افراد مجرد خواهان ازدواج بود.

مسئولین شهر شانگهای با هماهنگی چند آژانس ازدواج در این شهر اقدام به برپایی نخستین نمایشگاه ازدواج کرده اند.

این نمایشگاه از روز اول هفته آغاز به کار کرده و فقط در دو روز ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر با حضور در این نمایشگاه نام خود را به عنوان افراد مجرد دارای شرایط ازدواج ثبت کردند.

بر همین اساس در روز دوم  ۲۰ هزار فرد مجرد در این نمایشگاه حضور داشتند که به این ترتیب بزرگترین گردهمایی افراد مجرد در جهان شکل گرفت.

  

 mmoojaradhahah

البته پیشتر در شهرهای نیویورک و لندن نیز چنین تجمعهایی برگزار شده بود، اما حضور این تعداد فرد مجرد تا کنون در جایی ثبت نشده بود.

حضور ۲۰ هزار فرد مجرد در نمایشگاه شانگهای در حالی انجام شد که فقط ۱۰ هزار بلیت برای آن به فروش رسیده بود.بر اساس این گزارش، چین به دلیل اعمال سیاستهای خاص جمعیتی و تمایل اغلب خانواده های چینی برای داشتن فرزند پسر و کمبود دختر در چین هم اکنون در زمینه ازدواج با معضل روبرو است و از همین رو مقامات این کشور با برپایی چنین تجمعاتی سعی در افزایش تعداد ازدواجها در این کشور دارند.

منبع: http://www.roozeshadi.com

کلاه فروش

کلاه فروشی روزی از جنگلی می گذشت. تصمیم گرفت زیر درخت مدتی استراحت کند. لذا کلاه ها را کنار گذاشت و خوابید. وقتی بیدار شد متوجه شد که کلاه ها نیست. بالای سرش را نگاه کرد. تعدادی میمون را دید که کلاه ها را برداشته اند. فکر کرد که چگونه کلاه ها را پس بگیرد. در حال فکر کردن سرش را خاراند و دید که میمون ها همین کار را کردند. او کلاه را ازسرش برداشت و دید که میمون ها هم از او تقلید کردند. به فکرش رسید… که کلاه خود را روی زمین پرت کند. لذا این کار را کرد. میمون ها هم کلاه ها را به طرف زمین پرت کردند. او همه کلاه ها را جمع کرد و روانه شهر شد.

  

 kp10vu6na6

سالهای بعد نوه او هم کلاه فروش شد. پدربزرگ این داستان را برای نوه اش تعریف کرد و تاکید کرد که اگر چنین وضعی برایش پیش آمد چگونه برخورد کند. یک روز که او از همان جنگل گذشت در زیر درختی استراحت کرد و همان قضیه برایش اتفاق افتاد. او شروع به خاراندن سرش کرد. میمون ها هم همان کار را کردند. او کلاهش را برداشت، میمون ها هم این کار را کردند. نهایتا کلاهش را بر روی زمین انداخت. ولی میمون ها این کار را نکردند. یکی از میمون ها از درخت پایین آمد و کلاه را از روی زمین برداشت و سیلی محکمی به او زد و گفت: فکر می کنی فقط تو پدربزرگ داری؟

منبع: http://www.roozeshadi.com

نجات غریق

فرهاد و هوشنگ هر دو بیمار یک آسایشگاه روانى بودند. یکروز همینطور که در کنار استخر قدم مى زدند فرهاد ناگهان خود را به قسمت عمیق استخر انداخت و به زیر آب فرو رفت.

هوشنگ فوراً به داخل استخر پرید و خود را در کف استخر به فرهاد رساند و او را از آب بیرون کشید.

وقتى دکتر آسایشگاه از این اقدام قهرمانانه هوشنگ آگاه شد، تصمیم گرفت که او را از آسایشگاه مرخص کند.

                                                             pppollfe38687         

 

هوشنگ را صدا زد و به او گفت: من یک خبر خوب و یک خبر بد برایت دارم. خبر خوب این است که مى توانى از آسایشگاه بیرون بروى، زیرا با پریدن در استخر و نجات دادن جان یک بیمار دیگر، قابلیت عقلانى خود را براى واکنش نشان دادن به بحرانها نشان دادى و من به این نتیجه رسیدم که این عمل تو نشانه وجود اراده و تصمیم در توست

و اما خبر بد این که بیمارى که تو از غرق شدن نجاتش دادى بلافاصله بعد از این که از استخر بیرون آمد خود را با کمر بند حولة حمامش دار زده است و متاسفانه وقتى که ما خبر شدیم او مرده بود.

هوشنگ که به دقت به صحبتهاى دکتر گوش مى کرد گفت: او خودش را دار نزد. من آویزونش کردم تا خشک بشه...

حالا من کى مى تونم برم خونه‌مون ؟

منبع: http://www.mstory.mihanblog.com

عملیات

عملیات شروع شده بود"

گردان به میدان مینی خنثی نشده رسید"

وقت کم بود"

فرمانده داوطلب خواست"

پیر مرد وارد میدان شد"

نفر دوم پس از انفجار سریع وارد شد"

نفر سوم هم پشت سر دومی وارد شد"

نفر چهارم و پنجم هم همین طور"

با انفجار پنجم معبر کاملا باز شده بود"

آخرعملیات خبرشهادت پدر و چهار فرزندش را به همسر و دو دخترش که بازماندگان خانواده بودند،داده شد.       

heo79bjh86 

منبع: داستان های من

اصل موضوع را فراموش نکن

خانمی طوطی ای خرید . اما روز بعد آن را به مغازه برگرداند. او به صاحب مغازه گفت: این پرنده صحبت نمی کند. صاحب مغازه گفت: آیا در قفسش آینه ای هست؟ طوطی ها عاشق آینه اند. آنها تصویرشان را در آینه می بینند و صحبت می کنند.

آن خانم یک آینه خرید و رفت.

روز بعد باز آن خانم برگشت و گفت طوطی هنوز صحبت نمی کند.

صاحب مغازه گفت: نردبان چه؟ آیا در قفسش نردبانی وجود دارد؟ طوطی ها عاشق نردبان هستند.

آن خانم یک نردبان خرید و رفت و داخل قفس گذاشت.

اما روز بعد باز آن خانم آمد و گفت که طوطی باز هم صحبت نمی کند.

صاحب مغازه گفت: آیا در قفس تاب وجود دارد؟ آن خانم گفت: « نه »

                                                                  rrtyyuutttoo

 

صاحب مغازه گفت مشکل همین است. طوطی وقتی تاب بخورد، حرف زدنش تحسین همه را بر می انگیزد.

آن خانم با بی میلی یک تاب خرید و رفت.

وقتی که آن خانم روز بعد وارد مغازه شد، چهره اش کاملأ تغییر کرده بود .

او گفت  « طوطی مرد»

صاحب مغازه شوکه شد و پرسید « آیا او حتی یک کلمه هم حرف نزد؟

آن خانم پاسخ داد، چرا، درست قبل از مردنش با صدای ضعیفی گفت: آیا در آن مغازه برای طوطی ها غذایی نمی فروختند؟ !!!

منبع: www.datiki.com

قابل توجه دانشجویان درس توسعه و برنامه ریزی

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

قابل توجه دانشجویان درس بورس

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

خدایا من عشق را هم از تو می خواهم

خدایا، من عشق به تو را هم از تو می خواهم وعشق به عاشقانت را وعشق رابه هر کاری که مرا به تو نزدیک کند

خدایا ...

خدایا، مرا راهی ده که فقط به در خانه ی تو توانم آمد .

دستی ، که فقط در خانه تو توانم کوفت .

خدایا، من را چشمی ده که فقط گریان تو باشد وسینه ای که فقط سوزان تو .

به من نگاهی ده که جز رو ی تو نتوانم دید .

وگوشی که جز صدای تو نتواند شنید

خودت را معشوقترین من قرار ده . مرا عاشقترین خویش .

خدایا، چشم جویبار عشق مرا به تماشای دریایت روشنی ده ،

مبادا دل من اسیر کوی دیگری شود و پیشانی محبت من بر خاک دیگری بساید .

خدایا مرغ دلم که در دام توست، مبادا که یاد آشیان دیگری کند .

خدایا...
همزمان بارشد گیاه محبتت در باغچه ی دلم هر چه هرزه گیاه هست از ریشه بخشکان .

خدایا...
نکند که روی از من بتابی ونشود که نگاه حیران مرا منتظر بگذاری

ای پاسخ دهنده و ای اجابت کننده

ای گل بخش دیگران ازگل گلستان توای باغبان باغ رحمت ،ای عزیز و مهربانم،ای خدای بی همتای من. 

                                                                   3mgn78qtx761 

منبع: http://www.ashpazonline.com

ترکیب مجلس نهم تا این لحظه

ee4xcddx 

ترکیب مجلس نهم بر اساس آخرین شمارش آرا

منبع: عصر ایران

اگه نمی تونی کپی نکن

از یک استاد سخنور دعوت به عمل آمد که در جمع مدیران ارشد یک سازمان ایراد سخن نماید. محور سخنرانی در خصوص مسائل انگیزشی و چگونگی ارتقاء سطح روحیه کارکنان دور می زد.

استاد شروع به سخن نمود و پس از مدتی که توجه حضار کاملا به گفته هایش جلب شده بود، چنین گفت: "آری دوستان، من بهترین سالهای زندگی را در آغوش زنی گذراندم که همسرم نبود!"

ناگهان سکوت شوک برانگیزی جمع حضار را فرا گرفت! استاد وقتی تعجب آنان را دید، پس از کمی مکث ادامه داد: "آن زن، مادرم بود!"حاضران شروع به خندیدن کردند و استاد سخنان خود را ادامه داد...

تقریبا یک هفته از آن قضیه گذشت تا این که یکی از مدیران ارشد همان سازمان به همراه همسرش به یک میهمانی نیمه رسمی دعوت شد. آن مدیر از جمله افراد پرکار و تلاشگر سازمان بود که همیشه سرش شلوغ بود.

او خواست که خودی نشان داده و در جمع دوستان و آشنایان با بازگو کردن همان لطیفه، محفل را بیشتر گرم کند. لذا با صدای بلند گفت: "آری، من بهترین سالهای زندگی خود را در آغوش زنی گذرانده ام که همسرم نبود!"

همان طور که انتظار می رفت سکوت توام با شک همه را فرا گرفت و طبیعتا همسرش نیز در اوج خشم و حسادت به سر می برد.

مدیر که وقت را مناسب دید،* خواست لطیفه را ادامه دهد، اما از بد حادثه، چیزی به خاطرش نیامد و هر چه زمان گذشت، سوءظن میهمانان نسبت به او بیشتر شد، تا اینکه به ناچار گفت: "راستش دوستان، هر چه فکر می کنم، نمی تونم به خاطر بیارم آن خانم که بود!" 

 

منبع: مرجع هرجور داستانک

علی علیه السلام و دنیا

امام علی ع فرمودند:هیچ چیز در دنیا ارزش آن ندارد که به خاطرش به ماتم بنشینی و هیچ چیز در دنیا لیاقت آن ندارد که به خاطرش مستانه فریاد شادی سر کنی.

                                                     

hgtr1qaq1

 

پی نوشت:

به خدا قسم اگر تمام آنچه در زیر قبه آسمان است به من بدهند برای‏ اینکه به یک مورچه ظلم کنم به اینکه پوست جوی را از او بگیرم نمی‏کنم.

 

علی جان کمک کن به قدر همان پوست جو بتوانیم همچون تو زندگی کنیم...

 

منبع: http://yadeayaam.persianblog.ir

با دانشجویان

  hy7ws2;p0 

تصویر شماره یک 

 

jhyt65c 

تصویر شماره دو

چنگیز دیروز - چنگیز امروز

دکتر شریعتی:


چنگیز دیروز سلاحش شمشیر بود و مرکبش اسب و دفاعش سپر همین!  اما چنگیز امروز مرکبش ”صنعت ”و سرمایه و سلاحش علم و نقابش دموکراسی و انسان دوستی و تمدن و توسعه  و صلح و حقوق و بشر .

چنگیز دیروز مفاصل اعضا یک پیکر رامی گسست و چنگیز امروز پیوند های عمیق و قدسی روح را، چنگیز دیروز سر از تن جدامی کرد و چنگیز امروز فطرت آدمی را از کالبدش، چنگیز دیروز خانه ها را آتش میزد و چنگیز امروز کشور ها را ،آسمان را ،عشق را ، ایمان را و هر چه را که آدمی در پناه آن ”آدمی ”می تواند ماند ، بر سرش آوار می کند .چنگیز دیروز جامه از تنها بدر کرد و می ربود و چنگیز امروز ماهیت آدمی و هویتش را .

به هرحال جور،غارت ودشمنی انسان باانسان که ازقابیل آغاز شده است همچون دیگر پدیده های عالم در مسیر تکاملی و تصاعدی حویش اکنون به آسمانها رسیده است و قلمرو حکومتش نه دیگر از مرزی به مرزی و از قومی به قومی که پهنه ی جهان است و کشور انسان .

jjjjdew32

دکتر شریعتی و انتخابات کوهدشت

خدایا: به من زیستنی عطا کن که در لحظه ی مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم.

همه سخنان دکتر شریعتی حکیمانه اند. اما این سخن او از جنس دیگری است. دقیقتا تفسیر هشداری های قرآن است.

فرض کنید ما به علت داشتن یک بیماری به پزشک مراجعه کرده و طی یک سری معاینات و آزمایشات متعدد پزشک معالج بیماریمان را لاعلاج  دانسته و پس از تشکیل شورای پزشکی و مشورت با دیگر پزشکان به این نتیجه می رسد که حتی اعزام به خارج از کشور بی فایده است. نهایتاً به ما می گویند باید دار فانی را وداع کنیم.

خودمان را مهیای رفتن خواهیم کرد. در این لحظه به فکر اعمالمان می افتیم. به یاد روزهایی که زندگی می کردیم می افتیم و مانند یک فیلم تمام رفتار و خطاهای گذشته از جلو چشممان عبور می کند. تمام خطاها و گناهانی را که بر خود روا داشته ایم. هر نوع گناه و خطا، تک به تک در مقابل چشم ما مجسم می شوند. و بخاطر ارتکاب آنها حسرت می خوریم. این سخن دکتر شریعتی به ما هشدار می دهد به یاد آن روز مواظب امروز خود باشیم. می گویند در آن لحظات استغفار بی اثر است.

فرعون هم هنگام غرق شدن، استغفار کرد.

خدا می فرماید در تمام لحظات شما را امتحان می کنیم. بعضی از ما که وارد گود انتخابات شده ایم، حتی با اسم و مشخصات کامل کاندیداهای مقابل را تخریب می کنیم که برای نویسندگان آن مطالب خسارت های دنیایی و اخروی فراوان دارد و کاندیدای خود را هم مبرا از خطا می دانیم. این لحظات همان لحظاتی است که بر ما می گذرد و یک روزی بخاطر همین خطاها باید حسرت بخوریم. بیاییم همانطور که دکتر شریعتی در هنگام گفتن این سخن خالصانه از خدا خواسته است زیستنی به او عطا کند تا در لحظه مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن بر او گذشته است حسرت نخورد، ما نیز بگوییم خدایا در این انتخابات ما را از هرگونه رفتار غیرخدایی بر حذر دار و یاری کن بر بی ثمری لحظاتی که امروز بر ما می گذرد در لحظه دیدار با مرگ حسرت نخوریم.

چرا زنان گریه می کنند؟

یک پسر کوچک از مادرش پرسید : چرا گریه می کنی؟

مادرش به او گفت: زیرا من یک زن هستم...

پسر بچه گفت: من نمی فهمم!

مادرش او را در آغوش گرفت و گفت: تو هیچگاه نخواهی فهمید!

بعدها پسر کوچک از پدرش پرسید: چرا مادر بی دلیل گریه می کند؟

پدرش تنها توانست به او بگوید : تمام زنها برای هیچ و پوچ گریه می کنند!

پسر کوچک بزرگ شد و به یک مرد تبدیل گشت ولی هنوز نمی دانست چرا زن هابی دلیل گریه می کنند?

بالاخره سوالش را برای یک فرشته مطرح کرد و مطمئن بود که فرشته جواب را می داند.او از فرشته پرسید: چرا زن ها به آسانی گریه می کنند؟



فرشته گفت خدا زمانی که زن را خلق کرد می خواست که او موجود به خصوصی باشد بنابراین شانه های او را آن قدر قوی آفرید تا بار همه دنیا را به دوش بکشد و همچنین شانه هایش آن قدر نرم باشد که به بقیه آرامش بدهد ...

به او یک نیروی درونی قوی داد تا توانایی تحمل زایمان بچه هایش را داشته باشد وقتی آن ها بزرگ شدند توانایی تحمل بی اعتنایی آن ها را نیز داشته باشد!

به او توانایی داد که در جایی که همه از جلو رفتند نا امید شده اند او تسلیم نشود و همچنان پیش برود به او توانایی نگهداری از خانواده اش را داد حتی زمانی که مریض یا پیر شده است بدون این که شکایتی بکند ...

 به او عشقی داده که در هر شرایطی بچه هایش را عاشقانه دوست داشته باشد حتی اگر آنها به او آسیبی برسانند . به او توانایی داد که شوهرش را دوست داشته باشد و از تقصیرات او بگذرد و همیشه تلاش کند تا جایی در قلب شوهرش داشته باشد به او این شعور را داد که درک کند. یک شوهر خوب هرگز به همسرش آسیب نمی رساند اما گاهی اوقات توانایی همسرش را آزمایش می کند و به او این توانایی را داد که تمامی این مشکلات را حل کرده و با وفاداری کامل در کنار شوهرش باقی بماند و در آخر به او اشک هایی دادم که بریزد این اشک ها فقط مال اوست و تنها برای استفاده اوست در هر زمانی که به آنها نیاز داشته باشد او به هیچ دلیلی نیاز ندارد تا توضیح دهد چرا اشک می ریزد

فرشته گفت: زیبایی یک زن در چشمانش نهفته است زیرا چشم های او دریچه روح اوست و در قلب او جایی که عشق او به دیگران در آن قرار دارد....

منبع: http://behnamcpu.persianblog.ir