یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

رســول خــدا (ص) : مــــردم در خــواب انـد وقتــى کـه می میــرنــد, بیـــدار مـیشــونــد
یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

رســول خــدا (ص) : مــــردم در خــواب انـد وقتــى کـه می میــرنــد, بیـــدار مـیشــونــد

پاسخ به یک کامنت - حتما بخوانید

یکی از عزیزان با نام مستعار وجدان بیدار  کامنت زیر را برای بنده ارسال کرده اند و با توجه به علاقه این حقیر به پاسخگو بودن به این کامنت پاسخ خواهم گفت.

گرچه یقین دارم نویسنده کامنت دانشجو نیست و چون می داند که در کلاسهای درس اقتصاد مسائل روز اقتصادی چون سکه، طلا و ارز مطرح می شود یک سوال الکی را بعنوان انتقاد از کلاسهای درس بنده مطرح کرده است تا دانشجو بودن خود را عنوان نماید.

کامنت دریافتی:

با سلام خدمت آقای میرزاپور با توجه به اظهار نظری که شماجانبدارانه بیان نموده اید، و با شناخت چندین ساله ای که بنده از شما دارم  چند  مورد رابه صورت صادقانه بیان می نمایم:1- شما حتی درمورد رشته تخصصی خودتان یعنی اقتصاد  نمی توانید اظهار نظر درستی  داشته باشید مثلا شما در جلسه ای که در کلاس  درس داشتیم فرمودید که (( دولت با برنامه های که دارد قیمت سکه هیچ وقت بالاتر از 600 هزار تومان نمی رود))  در صورتی هر شخصی که حداقل اطلاعاتی که در مورد اقتصاد ایران داشنه باشد می دانست که سکه تا یک میلیون و حتی بالاتر می رودو سایر اظهار نظرهای که همیشه اشتباه بود2- با شناختی که از شما دارم شما برخلاف عقایدتان همیشه صحبت میکنید شاید به دلیل فشاری که این چند سال به شما وارد شده است باشد.3- یکی از دوستان میگفت برخلاف نظر آقای میرزاپور انتخاب کنید چون همیشه اشتباه انتخاب می کند.  و نهایتا به شما توصیه میکنم با توجه به سن و سالی که از شما گذشته به فکر  آینده جوانان بیکار این شهرستان باشید  نه بخاطر منافع شخصی اظهار نظر کنید 0 امیدوارم که خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند. (( از طرف وجدان بیدار))


پاسخ به کامنت دریافتی:

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت این دوست عزیز که با نام وجدان بیدار برای بنده کامنت گذاشته است بعرض می رسانم که:

1-به لطف و عنایت حق تمام تحلیل های بنده در مورد سکه، ارز، دلار و کالاهای مختلف کاملا درست بوده است. با توجه به حجم نقدینگی و شرایط سیاسی، اقتصادی کشور بهای سکه,طلا و ارز کاملا مشخص و روندی صعودی دارد و هرگز بر این باور نبوده ام که سقف بهای سکه 600 هزار تومان است و اصلا برای بهای سکه حتی برای 2000 تومان و بالاتر هم سقفی قائل نیستم. این نکته را عرض کنم که گاهی تصمیمات پیش بینی نشده اقتصادی، سیاسی مسئولان کشورها بهای آنها را دچار نوسان می کند. بعنوان مثال: پس از جنگ ایران و عراق و مواضع حضرت امام(ره) در مجازات متجاوز و پذیرش ناگهانی قطعنامه 598 که امام راحل آنرا به نوشیدن جام زهر تشبیه کرد و هیج کدام از مردم و کارشناسان سیاسی، اقتصادی این مسئله را پیش بینی نمی کردندٰ، یکباره قیمت همه کالاها بشدت کاهش یافت. همین الان هم ممکن است تغییر در رفتار سیاسی ایران و آمریکا و یا حتی لحن سخن گفتن مسئولان دو کشور نرخ طلا و ارز و کالاهای مختلف را دچار نوسان کند.

البته این نکته را عرض کنم که گاهی هم دولت به روشهای مختلف برای تامین کسربودجه  و  هزینه های خود اقدام به بالابردن بهای سکه و دلار می نماید و عواملش را برای فروش به بازار آزاد می فرستد.

کاش این دوست عزیز در حضور کلیه دانشجویان پیش بینی های بنده را مورد نقد و بررسی قرار می دادند.



2- گفته اید که میرزاپور خوب انتخاب نمی کند. اگر شما به اندازه این حقیر در مورد عملکرد کاندیداها اطلاعات داشتید و حب و بغض های سیاسی، باندی و احتمالاً طایفه ای را کنار می گذاشتید، مانند بنده انتخاب می کردید.   

3-بنده ضمن انتقادات کارشناسانه ای که در حوزه تقنینی و معرفی بعضی از مدیران بسیار ضعیف شهرستان که به آقای شاهرخی قبادی دارم، ایشان را اصلح می دانم. به صداقت ایشان ایمان دارم و تاکنون وعده های خلاف از ایشان ندیده ام. درضمن جناب آقای حاج علی کورانی فرد را در تقنین قوانین برای رفع مشکلات جامعه بسیار موثر می دانم. اما متاسفانه شرایط کاندیداها بصورت دیگری مطرح شده است.

4- مشاوران آقای شاهرخی قبادی در این دوره نمایندگی از بهترین افراد جامعه ما هستند که با نام گروه حکمت گرد هم آمده اند. بنده با اعتماد به وجود این عزیزان به آقای قبادی گرایش پیدا کرده ام و توصیه می کنم اگر شما هم انسان نیک اندیشی هستید که انشاءالله هستید، به حکمت بپیوندید.



5- بدون اغراق حقیر یکی از کسانی می باشم که نگران وضعیت شغلی و ازدواج جوانان کوهدشت هستم و حتی یکی از خواسته هایم از آقای شاهرخی قبادی برای دور دوم نمایندگی ایشان دو بند زیر است.

الف- تلاش برای تصویب قانون ممنوعیت استخدام در تهران و کلان شهرها و تصویب قانون استخدام تحصیلکرده های شهرهای کوچک مانند کوهدشت

ب- تلاش برای تصویب قانون برقراری حقوق تحصیلکرده های بیکار بخصوص تحصیلکرده های بیکار شهرهای کوچک مانند کوهدشت

6- گفته اید که بخاطر منافع شخصی اظهار نظر نکنم!! در کجای همه ادارات در تمام کشور منافع بنده لحاظ شده است؟ در چهار سال عضویت بنده در شورای شهر کدام فامیل و یا فرزندان بنده در شهرداری استخدام شده اند؟

به لطف و عنایت حضرت حق تا قانون و مصوبات قانونی هست نیازی به پارتی بازی و رانت خواری ندارم.

تا خدا بنده نواز است به خلقم چه نیاز  

می کشم ناز یکی تا به همه ناز کنم

بنده معتقدم هر نوع پارتی بازی ضایع کردن حق مردم و حق الناس است که موجب بدبختی در دنیا و آخرت خواهد شد. ما باید از نماینده شهرمان بخواهیم تلاش کند تا آنچه را که بنفع مردم بخصوص جوانان شهرمان است، به قانون تبدیل نماید و این همان چیزی است که مد نظر بنده است و بارها در کلاسهای درس آنرا بیان کرده ام.

7- متاسفانه شهر ما یک شهر سیاست زده است و رفتار سیاسی ماست که ما را دچار عشق و یا نفرت می کند. هرکس هم نظر و هم رای ما باشد او را دوست داریم و به او عشق می ورزیم و هرکس هم نظر و هم رای ما نباشد او را دوست نداریم و به او عشق نمی ورزیم و از او نفرت پیدا می کنیم. قطعا این عزیز که از طریق کامنت از رفتار سیاسی انتخاباتی این حقیر انتقاد کرده است، اگر مرا هم رای و هم نظر خود می یافت از بنده تعریف و تمجید می کرد.  

8-در پایان عاقبت بخیری همه را از درگاه خدای بزرگ مسئلت دارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد