یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

رســول خــدا (ص) : مــــردم در خــواب انـد وقتــى کـه می میــرنــد, بیـــدار مـیشــونــد
یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

رســول خــدا (ص) : مــــردم در خــواب انـد وقتــى کـه می میــرنــد, بیـــدار مـیشــونــد

سرمایه گذاری مطمئن

اگر به وضع اقتصادی مردم نگاه کنیم. مشاهده می شود که عده ای بسیار فقیر و عده ای بسیار ثروتمندند. و عده ای هم بینابین و جزو اقشار متوسط، متوسط به بالا و متوسط به پایین هستند. آنها که وضع زندگیشان بسیار خوب است، سالها قبل بفکر آیندشان که امروز است بوده اند و برای امروزشان سرمایه گذاری کرده اند و آنها که وضع زندگی بدی دارند، سالهای گذشته بفکر امروزشان نبوده اند. اگر در گذشته در امور اقتصادی مطمئن سرمایه گذاری می کردند. امروز راحت تر زندگی می کردند سرمایه گذاری از طریق همین پس اندازها صورت می گیرد و بین مصرف و پس اندازه یک رابطه اله کلنگی وجود دارد.انسان هرچه مردم بیشتر مصرف کند، پس اندازش کمتر و بلعکس هرچه کمتر مصرف کند، پس اندازش بیشتر و در نتیجه سرمایه گذاریش بیشتر است. 

  

f6bv12q 

چشم پوشی از مصرف امروز یعنی بهتر مصرف کردن در آینده. وقتی شما امروز از مصرف یکصدهزار تومان چشم پوشی کنید و آنرا را کاری مطئن سرمایه گذاری کنید، قطعا در آینده مصرف بهتری خواهید داست.

بهترین نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در دنیای دیگر است. اگر زنی زیبا را در خیابان دیدید و به زیبایی او خیره شدید و یا به کامجویی پرداختید، مصرفتان افزایش یافته و هیچ پس انداز نکرده اید. اما اگر موقعیت های ویژه برای کامجویی یافتید ولی استفاده نکردید، مصرفتان بشدت کاهش و پس اندازتان بشدت افزایش یافته است. شما وقتی زنی بسیار زیبا را در خیابان مشاهده کردید و سرتان را پایین انداختید و نگاه نکردید همین عمل شما خواستگاری از حوریان بهشتی است و خداوند یک حوری بهشتی در بهشت برای شما آماده می کند.

در زندگی انسان موقعیت های ویژه این چنینی اعم از رفتار با جنس مخالف و یا مسائل اقتصادی و حقوق فردی و اجتماعی، خانوادگی و . . . .فراوان پیش می آید. انسانی که از لقمه حرام صرف نظر می کند، خداوند میوه ها و غذاهای بهشتی برایش فراهم می کند. خداوند می فرماید هرلحظه شما را مورد امتحان قرار می دهیم و ما در این دنیا میلیونها لحظه داریم. بعنوان مثال در اداره ای کار می کنیم و ارباب رجوع برای انجام کارش به ما مراجعه می کند، نیت و نحوه انجام کار ارباب رجوع و برخورد ما با وی یکی از امتحانات است. حتی خود ارباب رجوع هم در همان لحظه مورد امتحان است.

کاخ ها، همسران زیبا، غذاها و اتومبیل های مجلل و هر آنچه ما در این دنیا مشاهده می کنیم. بهترین نوع و در حد اعلایش در دنیای دیگر وجود دارد. هرچه در این دنیا کمتر از حرام خدا مصرف شود، در آخرت پس انداز بیشتری خواهیم داشت. و کسی که از حرام خدا در این دنیا بیشتر مصرف کند، پس اندازش در دنیای دیگر کمتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد