یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

رســول خــدا (ص) : مــــردم در خــواب انـد وقتــى کـه می میــرنــد, بیـــدار مـیشــونــد
یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

یــادهـــــا و خــاطـــــــــــــــره هـــــا

رســول خــدا (ص) : مــــردم در خــواب انـد وقتــى کـه می میــرنــد, بیـــدار مـیشــونــد

ریشه مشکلات جامعه

ریشه همه مشکلات جامعه اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ضعف تقوا و عدم رعایت کردن مسائل دینی است.

دروغ، ریا، تکبر، خیانت به مردم اگر در جامعه ای نشو ونما کرد، ارزشها به انزوا کشیده می شوند. در چنین جامعه ای مدیران نالایق و متملق و ریاکاران پست ها را در اختیار می گیرند و افراد لایق منزوی می شوند فقر، تبعیض و بی بند و باری رشد می کند. فاصله طبقاتی نمایان و مرفهان بی درد سکاندار جامعه می گردند.

چنین جامعه ای دچار عفونت اجتماعی است و برای نجات  از دست عفونت آنتی بیوتیک قوی لازم است.

قوی ترین آنتی بیوتیک برای نجات جامعه‌ی آلوده آگاهی دادن همراه با تقویت تقواست.

روزه قوی ترین آنتی بیوتیک و بهترین تمرین برای تقویت تقواست و مدیران و کارگزارانی که متقی هستند، از حق الناس می ترسند چرا که در لحظات تصمیم گیریهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آتش جهنم را در برابر خود می بینند و لذا عمداً به خطا نمی افتند و از آنجا که قرآن می فرماید:« ان تتقوالله یجعل لکم فرقانا» خدا راه شناخت را به آنها نشان می دهد و خطای سهویشان نیز بسیار ناچیز و در حد صفر است.  

یک فوتبالیست زمانی می تواند در مسابقات گلهای زیبا بزند که در تمرینات زیاد گل زده باشد. یک کشتی گیر زمانی می تواند حریفش را ضربه فنی کند که روی تشک تمرین زیادی داشته باشد. یک معلم تازه کار معلم خوبی نیست. با سرکلاس رفتن و تمرین زیاد پس از سالها معلمی توانمند خواهد شد و می تواند به نحو احسن در تعلیم و تربیت کارآزموده گردد.

یک روزه دار بخصوص در چنین فصلی از سال که فصل گرماست خیلی دوست دارد خود را از عطش نجات دهد. دوست دارد بیاشامد. نفسش به او فرمان می دهد به سمت گناه برود. اما روزه دار واقعی با اینکه خیلی علاقه دارد به سمت آن چیزهایی که از آن منع شده است برود، از آنها پرهیز می کند. هر لحظه چیزی او را وسوسه می کند اما او مقاومت می کند. همین مقاومت ها تمرینی است که در برابر ناآرامی ها درونی اش وجود او را کمک می کند.

لذا در جامعه می بینیم ناهنجاری های اجتماعی از کسانی سر می زند که اهل تقوا نیستند و یا تقوایشان ضعیف است و ضعف تقوا در تمرین نکردن آن است.

بنده هرگز نمی گویم کسی که اهل روزه است خطا نمی کند. اما درصد خطای آنها بسیار کم و در حد هیچ است. با نگاهی به آمار و داشتن اطلاعات از میزان بزهکاری های اجتماعی در بین دختران و پسران می بینیم بزهکاران اهل روزه نیستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد